کردستان ظرفیت صادرات 40 هزار تن گوشت مرغ دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید گوشت مرغ در کردستان تا پایان امسال به ۸۰ هزار تن برسد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛خالد جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان شامگاه شنبه در جلسه تسهیلات صادراتی محصولات کشاورزی که با حضور اتحادیه‌های صادرکنندگان، نمایندگان ادارات گمرک، صنعت، معدن و تجارت و استانداری برگزار شد، گفت: توان اقتصادی تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در استان کردستان پایین است که افزایش مشوق‌های صادراتی این توان را افزایش می‌دهد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: پیش‌بینی می‌شود که تولید گوشت مرغ در کردستان تا پایان امسال به ۸۰ هزار تن برسد که می‌توانیم ۴۰ هزار تن از این میزان را صادر کنیم.

  جعفری خاطرنشان کرد: استان کردستان ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ را دارد و تولید ۲۷ هزار تن گوشت قرمز با کیفیت هم، نشان از ظرفیت بالای این استان در تولید گوشت قرمز است.

 وی اظهار کرد: پیش‌بینی ما تولید ۲۲۶ هزار تن شیر خام طی سال‌جاری در استان است که ۱۰۰ هزار تن آن مازاد بر نیاز استان است و امکان صادرات به صورت فراورده‌های لبنی توسط کارخانجات استان فراهم می‌شود که اکنون تعدادی از واحدهای استان در حال صادرات هستند.

جعفری یادآوری کرد: از ابتدای امسال تا کنون یک هزار و 322 تن عسل در کردستان تولید شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: مرز باشماق مریوان یک ظرفیت ویژه در راستای توسعه صادرات است که بهره‌گیری بهینه از آن زمینه‌ساز افزایش صادرات محصولات کشاورزی است.

  جعفری افزود: کمبود منابع مالی، مانع از پرداخت یارانه‌های صادراتی شده است، لذا تشکل‌ها و اتحادیه‌های صادرکننده محصولات کشاورزی باید با استفاده از نقاط قوت در راستای تقویت حوزه صادرات تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/ د م

مرز باشماق مریوان یک ظرفیت ویژه در راستای توسعه صادرات است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.