وزش باد شدید و گرد و خاک در مناطقی از سیستان و بلوچستان

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از اواخر وقت سه‌شنبه تا پنجشنبه با تشدید جریانات شمالی در شمال مرز شرقی و غربی استان وزش باد شدید سرد شمالی و در برخی ساعات و گرد و خاک داریم.

علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی استان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: پیش‌بینی کلی وضع هوای سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد آسمان استان در ساعات پیش رو صاف تا قسمتی ابری است و از اواخر وقت امروز تا روز چهارشنبه در اکثر نقاط استان افزایش ابر خواهیم داشت.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: برای روز‌های دوشنبه و سه شنبه در جنوب شرق استان یعنی محدوده شهرستان‌های سراوان، مهرستان و سیب و سوران، نواحی مرکزی و نوار غربی استان یعنی محدوده شهرستان‌های زاهدان، خاش، بزمان، دلگان تا شورگز وزش باد نسبتاً شدید سبب گرد و خاک می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از اواخر وقت روز سه‌شنبه تا پنجشنبه با تشدید جریانات شمالی در شمال، مرز شرقی و غربی استان وزش باد شدید سرد شمالی و در برخی ساعات و گرد و خاک خواهیم داشت.

ملاشاهی اظهار داشت: از نظر دمایی افزایش دما تا روز سه‌شنبه در سطح استان تداوم دارد و از روز چهارشنبه تا پایان هفته کاهش موقت و محسوس دما در اکثر نقاط استان به ویژه نیمه شمالی رخ می‌دهد.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با کمینه دمای ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و راسک با بیشینه دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهر‌های استان بود.

انتهای پیام/ع

گرد وخاک درسیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار