کشت گیاهان دارویی در هزار و 400 هکتار از مراتع خراسان شمالی

مدیرکل‌ دفتر‌ فنی‌ سازمان جنگل‌ها در بجنورد گفت : گیاهان دارویی در هزار و ۴۰۰ هکتار از مراتع استان خراسان شمالی کشت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛  ابوالفضل یاوری مدیرکل‌ دفتر‌ فنی‌ و مرتع‌ سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در استان گفت : با مذاکرات انجام شده در نظر داریم از طریق صندوق توسعه ملی تسهیلاتی را برای این موضوع اختصاص دهیم .

وی با بیان این که در کشور با مشکل کمبود جدی آب مواجه هستیم ، افزود : سالانه افزون بر 15 تن فرسایش آبی داریم که این زیبنده کشور ما با این پتانسیل نیست.

یاوری با اشاره به این که 35 میلیون راس دام در کشور داریم ، اظهار کرد : برای پیشگیری از موضوعات قابل تهدید نیاز به سامانه جامعی  وجود دارد که هم‌اکنون کار تکمیل اطلاعات 60 درصد از این سامانه را انجام داده‌ایم و ما‌های آینده به مرحله افتتاح این سامانه می‌رسیم.

وی گفت : خوشبختانه توانستیم برای رفاه مرتع داران طرح مجوز 30‌ساله چرای دام را به تصویب‌ برسانیم که به سازمان‌ها ابلاغ شده‌است.

مدیرکل دفتر فنی‌ مرتع سازمان جنگل ها  مراتع ‌و آبخیر‌داری کشور تصریح کرد : نیاز به حفاظت بیشتری از مراتع کشور داریم که این مهم به عهده روستائیان و عشایر وابسته به مرتع می‌باشد چرا که بیش از  900 هزار خانوار وابسته به مرتع در کشور زندگی می‌کنند.

گفتنی است : برای نخستین بار در استان خراسان شمالی٬ خدمات منابع طبیعی و آبخیزداری به دفاتر پیشخوان استان واگذار شد.

انتهای پیام/آ

کشت گیاهان دارویی در مراتع استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.