ثبت احوال منوجان رتبه برتر ثبت وقایع حیاتی در کرمان

رئیس ثبت احوال منوجان گفت : ثبت احوال منوجان رتبه برتر ثبت وقایع حیاتی را در استان کرمان دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ابراهیم شعبانی رئیس ثبت احوال منوجان گفت : ثبت احوال منوجان جزو رتبه‌های برتر ثبت وقایع حیاتی در استان است.

وی افزود : ثبت احوال منوجان از نظر ثبت وقایع حیاتی ائم از تولد و وفات به روز است و به صورت 100 درصد این آمار در زمان قانونی به ثبت می‌رسد.

شعبانی بیان کرد : سال 89 تعداد 56 نفر فاقد شناسنامه در منوجان وجود داشت که به دلیل عدم مراجعه به ثبت احوال شناسنامه برای آنها صادر نشده و ما نیز در شناسایی آنها با مشکل مواجه بودیم.

رئیس ثبت احوال منوجان ادامه داد: اکنون آمار 56 نفر فاقد شناسنامه به 24 نفر پرونده رسیده که هفت پرونده از 24 پرونده نیز در دست اقدام و مراحل پایانی است و اکثر نفراتی که شناسنامه ندارند، مهاجر هستند.

وی اظهار کرد : کارت ملی‌ دریافتی توسط مردم در منوجان و اینکه مردم تا پایان سال مهلت دارند برای دریافت کارت ملی اقدام کنند.

شعبانی عنوان کرد : ثبت‌نام کارت ملی برای افراد بالای 15 سال است و اینکه 12 هزار و 840 کارت ملی در منوجان صادر شده است.

شعبانی تصریح کرد: 2 هزار و 417 کارت ملی در سال 94 و 9 هزار و 887 کارت ملی در سال 95 صادر و توسط مردم منوجان دریافت شده است.

وی با اشاره به ترافیک نوبت‌دهی برای ثبت‌نام کارت ملی اظهار کرد: ظرفیت نوبت دهی در شهرستان قبلاً 60 نفر بوده که اکنون این ظرفیت به 90 نفر افزایش یافته و دیگر برای ثبت‌نام و نوبت دهی مشکلی وجود ندارد و مردم بعد از ثبت‌نام می‌توانند یک روز و حداکثر دو روز بعد به دفاتر پیشخوان برای مراحل قانونی اخذ کارت ملی مراجعه کنند.

شعبانی گفت : وقایع حیاتی در شهرستان منوجان در سال 95 تعداد یک هزار و 388 و 9 ماهه سال 96 تعداد یک هزار و 44 نفر تولد در شهرستان منوجان داشته‌ایم و فوتی‌های سال 95 تعداد 276 و 9 ماهه سال جاری 296 نفر بوده است.

رئیس ثبت احوال منوجان با اشاره به آمارهای ازدواج و طلاق شهرستان عنوان کرد: سال 95 تعداد یک هزار و 578 و 9 ماهه سال جاری 821 مورد ازدواج و آمار طلاق سال 95 و قبل از آن به دلیل عدم وجود دفترخانه طلاق در شهرستان ثبت نشده و 9 ماهه سال جاری 83 مورد طلاق شامل شهرستان‌های همجوار به ثبت رسیده است.

وی در مورد ازدواج و طلاق‌ها در شهرستان منوجان افزود : ازدواج‌ها در گذشته به سختی و با مشورت تمام اعضای خانواده و فامیل صورت می‌گرفت و به تبع آمار طلاق‌ها هم کمتر بود، اما الان بیشتر ازدواج‌ها بدون مشورت و رضایت خانواده‌ها صورت می‌گیرد و این ازدواج‌ها دوام زیادی نمی‌آورد و منجر به طلاق می‌شود.

انتهای پیام /ی

ثبت 83 مورد طلاق طی 9ماه در منوجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار