ساماندهی و کف سازی و اصلاح مسیر رودخانه تالار

مسیر رودخانه تالار به طول ۱۶۳ کیلومتر درمازندران اصلاح، کف سازی و ساماندهی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نیک اختر مدیر امور منابع آب شهرستان‌های قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ گفت: رودخانه تالار ۱۶۳ کیلومتر طول دارد که از کوه‌های گدوک سرچشمه گرفته و در منطقه عرب‌خیل بهنمیر به دریا می‌ریزد. در این مسیر رودخانه‌های دیگری همچون خطیرکوه و آپون و اوتیجون و کسیلیان به آن ملحق می‌شود.

وی افزود: ۶۰ نقطه آسیب پذیر را در حوزه شهرستان‌های سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر و جویبار و سیمرغ شناسایی کردیم که در سنوات گذشته ۱۲ نقطه آسیب پذیر ساماندهی اصلاح مسیر و کف سازی شد.

نیک اختر گفت: این رودخانه با شهر‌های مسیر حدود ۳۵ کیلومتر مجاورت دارد که سهم کیاکلا ۸ کیلومتر است و امسال با همکاری فرمانداری این شهرستان و مدیریت بحران استان این محدوده در حال ساماندهی و اصلاح مسیر بوده که شاهد پیشرفت ۷۰ درصدی این طرح هستیم.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح جلوگیری از آب گرفتگی معابر، منازل و اراضی کشاورزی استان است، افزود: تاکنون ۳۰۰ میلیون تومان برای اصلاح مسیر و کف سازی و ساماندهی رودخانه تالار در کیاکلا هزینه شد و بزرودی در تمام شهرستان‌های حوزه فعالیتی این امر انجام می‌شود.

انتهای پیام/آ

رودخانه تلار ساماندهی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار