ایجاد شغل برای جامعه ایثارگری کهگیلویه و بویراحمد بر اساس ظرفیت‌های قانونی باشد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد اشتغال برای خانواده شهدا و جامعه ایثارگری این استان بر اساس ظرفیت‌های قانونی باشد و باید از راه‌حل‌های مختلف بهره برد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ علی‌محمد احمدی در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: توانمندسازی خانواده شهدا و جامعه ایثارگری این استان تنها با شاغل شدن در دستگاه‌های اجرایی محقق نمی‌شود.

وی افزود: باید از دیگر ظرفیت‌های قانونی در کنار لحاظ کردن سهمیه استخدام خانواده شهدا و جامعه ایثارگری در دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکل بیکاری آنان استفاده کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هر چند که اشتغالزایی برای خانواده شهدا و جامعه ایثارگری این استان جزء دغدغه‌های اصلی متولیان امر و مسئولان اجرایی استان به شمار می‌آید اما یکی از هدف گذاری‌های کلان کشور نیز کوچک سازی دولت است و باید به هر 2 موضوع توجه جدی شود.

احمدی عنوان کرد: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و از ظرفیت‌های موجود در کهگیلویه و بویراحمد برای تحقق مصوبات آن در راستای نهادینه شدن هر چه بیشتر فرهنگ ناب ایثار و شهادت در استان استفاده مطلوب خواهد شد.

وی ابراز داشت: عزت، امنیت و اقتدار کنونی کشور به برکت خون شهدا و رشادت‌های مثال زدنی رزمندگان بوده و کهگیلویه و بویراحمد نیز به نسبت جمعیت جامعه ایثارگری قابل توجهی دارد که بیانگر وجود چشمگیر فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه جهادی بین مردم استان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بر اساس قانون دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند یک درصد از اعتبارات جاری خود را برای انجام فعالیت‌های پژوهشی درزمینهٔ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کنند.

سید منصور موسوی اظهار داشت: مستندسازی و ثبت و ضبط خاطرات شهدای کهگیلویه و بویراحمد از زبان والدین آنان با جدیت در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قرار دارد.

وی افزود: چنین اقدام مهمی سبب ترویج روزافزون فرهنگ ایثار و شهادت بین قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه نسل جوان می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم‌اینک یک هزار و 150 نفر از والدین شهدای استان در قید حیات هستند.

موسوی عنوان کرد: خاطرات بیان‌شده توسط 435 نفر از والدین شهدای کهگیلویه و بویراحمد با اعتباری افزون بر یک میلیارد و 760 میلیون ریال تاکنون ثبت و ضبط و مستندسازی شده است.

وی ابراز داشت: ثبت و ضبط و مستندسازی خاطرات 715 نفر دیگر از والدین شهدای کهگیلویه و بویراحمد نیازمند اعتباری افزون بر پنج میلیارد و 460 میلیون ریال است.

کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 880 شهید، افزون بر 9 هزار جانباز و 317 آزاده تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

انتهای پیام/غ

ثبت و ضبط خاطرات شهدای کهگیلویه و بویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.