سرمایه اصلی کشور جوانان و دانشجویان هستند+تصاویر

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمانشاه گفت: سرمایه اصلی کشور نفت و گاز نیست بلکه جوانان و دانشجویان هستند.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ حضرت آیت الله "مصطفی علما" نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمانشاه روز سه شنبه در نشست شورای دانشگاه رازی کرمانشاه  گفت: قبل از انقلاب نفت و گاز و دیگر ثروت های طبیعی این کشور توسط ابرقدرت های جهان به غارت برده می شد چرا که مسئولان دست نشانده و وطن فروش بر سر کار بودند.

سرمایه اصلی کشور جوانان و دانشجویان هستند

وی افزود: دانشجویان امروز مسئولان فردای این کشور هستند و تربیت علمی و توام با تعهد و تدین است که می تواند این دانشجویان را به بزرگترین سرمایه کشور تبدیل کند.

علما ادامه داد: امام خمینی (ره) در سال 42 در دیدار دانشجویان فرمودند که ما دهها سال است که در ایران دانشگاه داریم اما خروجی آن نه تنها نفعی برای کشور ندارد بلکه خسارات نیز داشته است.

سرمایه اصلی کشور جوانان و دانشجویان هستند
وی گفت: امام خمینی (ره) همواره تاکید داشتند که باید خروجی دانشگاهها بچه مسلمان باشد چرا که علم بدون پشتوانه معنوی ارزشی برای خود شخص و جامعه نخواهد داشت.

آیت الله علما افزود: پشتوانه هر علم و مکتبی باید یک ایدئولوژی قوی باشد که به ماندگار بودن آن کمک کند و قطعاً قوی ترین ایدئولوژی اسلام است که اگر پشتوانه هر عملی قرار بگیرد شکست در آن نخواهد بود.

وی  گفت: انقلاب اسلامی ایران با پشتوانه اسلام در مقابل همه ابر قدرتهای جهان ایستاد و چون از چنین پشتوانه ای برخوردار بود ه است توانسته با دستان خالی به یک ابرقدرت در منطقه تبدیل شود که به اذعان دشمنان امروز ایر تاثیر گذار ترین قدرتها محسوب می شود.

سرمایه اصلی کشور جوانان و دانشجویان هستند

همچنین رئیس دانشگاه رازی گفت: این دانشگاه با وجود گذشت سالهای سخت به لحاظ اقتصادی موفق شده است در همه زمینه های علمی ، عمرانی و فرهنگی توسعه یابد.


"محمدابراهیم اعلمی آل آقا" افزود: فضای آموزشی و زیر بنا های این دانشگاه در این سالها از 160 هزار متر مربع به 240 هزار متر مربع افزایش یافته است که نشان از رشد 30 درصدی دارد.

انتهای پیام/ز

 

دیدار امام جمعه  و نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با رییس دانشگاه رازی کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.