خانه قدیمی مستوفی در ابرکوه دومین سرای نقالی ایران

جمعی از اهالی شهرستان ابرکوه در شب‌های زمستانی در دومین سرای نقالی ایران در ابرکوه دور هم جمع می‌شوند به تماشای هنر نقالی گروه‌های هنری این شهرستان می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ در سرای نقالی ابرکوه که دومین سرای نقالی وپرده خوانی کشور است شب‌های زمستان دل فریفته گان ادبیات تاریخی و هنر‌های نمایشی و مردمی که دوستدار آموزش درس‌هایی از زندگی گذشتگان هستند دور هم جمع می‌شوند.

یکی از حاضران در این سرا اجرای نمایش‌های آئینی وسنتی را در قالب هنر پرده خوانی بسیار خوب دانست.

قدیریان رئیس پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری ابرکوه گفت: در این سرا، سادات، پیشکسوتان حرمتی خاص دارندو بزرگ داشته می‌شوند.

رئیس اداره میراث صنایع دستی و گردشگری ابرکوه نیز از ارتقای سطح هنر‌های نمایشی این سرا با حضور گروه‌های نمایشی شهرستان و اعضای انجمن‌های نمایشی، شعر و هنر شهرستان خبر داد.

یکی دیگر از تماشاچیان این هنر‌ها در این سرا گفت: با اجرای هنرنقالی وپرده خوانی علاوه برآشنایی با سرگذشت پدرانمان، ما درس جوانمردی و بزرگ منشی نیزخواهیم آموخت.

کرباسی در خصوص پیگیری و به ثبت رساندن چندین بازی بومی محلی و روحوضی این شهرستان قول مساعد داد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد با حضور در این محفل نقالی و پرده خوانی به اهمیت نقالی و پرده خوانی اشاره کردوگفت:این دوهنر در واقع یک هنر رسانه‌ای محسوب می‌شود.

پهلوانیان افزود: هنر روایت نقل قول‌ها وداستان‌های قدیمی در واقع در زمان قدیم یک رسانه بوده است که اکنون نیز این هنر به احیائ ریشه‌های فرهنگی ما کمک شایانی می‌کند.


انتهای پیام/ ا

سرای نقالی ابرکوه در خانه قدیمی مستوفی قرار دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار