مسافران خارجی از بلاتکلیفی طرح رجیستری درآمدند +فیلم

با اعلام رئیس سازمان تنظیم مقررات، مسافرانی که با خود موبایل به همراه دارند می توانند با پرداخت عوارض، از خدمات اپراتور ها استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرحله اول طرح رجیستری گوشی های همراه با موفقیت در حال اجراست. براساس این طرح، IMEI گوشی‌هایی که از طریق گمرک وارد کشور می‌شوند ثبت شده و می‌توانند در شبکه‌ی اپراتور‌های تلفن همراه کشور به صورت قانونی فعالیت کنند. همچنین گوشی‌هایی که به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شوند، پس از مدتی خدمات اپراتورها را دریافت نخواهند کرد.

از زمانی که بحث رجیستری موبایل مطرح شد برای مسافران خارج از کشور که به ایران می آیند، این سواح مطرح است که بعد از ورود به کشور تکلیف گوشی هایشان چه می شود؟

بر همین اساس طی گفتگویی حسین فلاح جوشقانی  رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به این سوال گفت: طی توافقاتی که  در جلسه کمیته راهبردی رجیستری صورت گرفت، قرار شد اگر مسافری وارد کشورمی شود، با مراجعه سایتی که گمرک اعلام می کند، کد ۱۵ رقمی (IMEI) گوشی خود را وارد و با توجه به مدل گوشی اش عوارض آن را پرداخت کند تا بتواند از خدمات اپراتور ها استفاده کند.

گفتنی است؛ پیش تر این قابلیت وجود نداشت و با ورودمسافری به داخل کشور اگر در فرودگاه گوشی موبایل خود را ثبت و عوارض آن را پرداخت نمی کرد دیگر مهلتی نداشت که این کار را انجام دهد اما قرار است که این مشکل به زودی حل شود و مسافرین فرصت ۱۰ تا ۱۵ روزه را در اختیار داشته باشند تا موبایل خود را در سامانه جدید ثبت کنند و بعد از پرداخت حق عوارض دستگاه گوشی خود را فعال و به راحتی از اپراتور های همراه استفاده کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار