احداث سدهای معیشتی در نقاط مختلف کشور

سدهای معیشتی در نقاط مختلف کشور احداث می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا کریمی نائب‌رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از رأی موافق اکثریت نمایندگان مردم در خانه ملت به طرح اصلاح ماده 35 قانون پنج ساله ششم توسعه خبر داد و اظهار کرد: با رأی موافق نمایندگان، دولت به مبارزه با کم‌آبی با اجرای روش‌های کارشناسی و مورد تأیید به مانند «بازسازی قنات‌های کشور» مکلف شد.

وی به دیگر تعهدات دولت برای مبارزه با معضل کم‌آبی اشاره کرد و افزود: رهاسازی حق‌آبه‌های زیست محیطی، توجه به سفره آب‌های زیرزمینی و توسعه روش‌های نوین آبیاری از دیگر تکالیف دولت برای صرفه‌جویی و استفاده بهینه از منابع آبی در نقاط مختلف کشور است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با اولویت قرار دادن محصولات کشاورزی که از ارزش صادراتی بالایی برخوردار بوده وبه مصرف آب کمتری نیاز دارند و در عین حال سازگار با انواع خاک‌های خشک و شور هستند، می‌توان به معرفی الگوهای کشت مناسب اقدام کرد و در این میان نقش دولت در نهادینه شدن این تصمیم بسیار پررنگ خواهد بود.

کریمی یادآور شد: با فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای آبرسانی به مزارع کشاورزی از طریق لوله، در صرفه‌جویی و آبیاری هر چه بهتر مزارع که منجر به افزایش تولید محصولات کشاورزان نیز می‌شود، اقدامات لازم اجرایی خواهد شد.

وی به دیگر مصوبات اخیر مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: دولت با ارزیابی محل‌های مناسب که مورد تأیید کارشناسان وزارت نیرو و دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد، مکلف به احداث سدهای معیشتی شد.

 

انتهای پیام/ع

استفاده بهینه از منابع آبی در نقاط مختلف کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.