ضرورت تعریف محور گردشگری در شهرستان میبد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در میبد گفت: وجود بنا‌هایی نظیر کهن دژنارین قلعه می‌طلبد محور فرهنگی تاریخی و گردشگری در این شهرستان تعریف شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در میبد ظرفیت‌های تاریخی این شهرستان را بی نظیر خواند و گفت: وجود بنا‌هایی نظیر کهن دژنارین قلعه می‌طلبد محور فرهنگی تاریخی و گردشگری در این شهرستان تعریف شود.

دانش یزدی افزود: در حوزه بوم گردی و اشتغال روستایی و صنایع دستی هم باید اقدامات جدی در شهرستان میبد صورت گیرد.
وی ثبت جهانی زیلو را مهم دانست و بر مدیریت شرکت تعاونی زیلو و حمایت از رونق کاربافی هم تاکید کرد و گفت: باید در این حوزه‌ها هم کار پژوهشی صورت گیرد.

فرماندار میبد هم بر ارتقاء صنایع دستی این شهرستان به لحاظ تنوع تولید و برندسازی و بسته بندی تاکید کرد و گفت: میراث فرهنگی استان باید با ساماندهی تور‌های گردشگری، در رونق صنعت بوم گردی و اقامت در میبد همکاری کند.

حسین فلاح همچنین با اشاره به ثبت ملی زیلوی میبد به عنوان یک اثر ارزشمند صنایع دستی این شهرستان از برگزاری جشن زیلو در ماه‌های آینده خبر داد.

کهن دژنارین قلعه، چاپارخانه، آسیاب سنگی، برج کبوترخانه و صنایع دستی، چون سفالینه‌های زیبا، زیلو و سرامیک از جمله جاذبه‌های جذب گردشگر در شهرستان میبد است.

انتهای پیام/ ا

اقدامات جدی درراستای اشتغال روستایی وصنایع دستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار