عبدالله عبدالله:

حمله به مراکز فرهنگی، حمله به مدنیت و دستاوردهای مردم افغانستان است

ریاست اجرائی دولت وحدت ملی گفت: تروریست ها با حمله به مراکز فرهنگی می خواهند صدای شهروندان را خفه کنند.

حمله به مراکز فرهنگی و رسانه ای به معنی حمله به مدنیت و دستاوردهای مردم افغانستان استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، ریاست اجرائی دولت وحدت ملی در واکنش به حمله صبح امروز به مرکز تبیان و دفتر خبرگزاری صدای افغان در کابل با انتشار پیامی گفت: تروریست ها با حمله به مراکز فرهنگی می خواهند صدای شهروندان را خفه کنند.

وی اظهار داشت: حمله به مراکز فرهنگی و رسانه ای به معنی حمله به مدنیت و دستاوردهای مردم افغانستان است. تروريستان می‌خواهند با چنين حملات بزدلانه، تروريستی و جنايت كارانه، به ارزش‌های مشترك كشور صدمه زده و صدای شهروندان را خفه کنند و جهل و وحشت را جایگزین آن بسازند.

عبدالله عنوان کرد: اینگونه حملات هیچ تاثیری منفی بر روند آزادی بیان و پویایی ارزش‌های فرهنگی مردم ما ندارد؛ بلکه مایهٔ سرافگندگی و شرمساری بیشتر عاملان آن خواهد گردید.

ریاست اجرائی دولت افغانستان افزود: تروریست ها و حامیانشان باید بدانند که با ریختن خون انسان‌های بی گناه به هیچ یک از اهداف شوم خويش نمی‌رسند. دشمن با اين حملات در پی تفرقه افکني و برهم زدن وحدت و اخوت مردم افغانستان می باشد؛ اما مردم ما کنه توطئه و اهداف شوم دشمنانشان را می‌دانند و قربانی دسایس نخواهند شد.

قابل یادآوری است که حمله صبح امروز به دفتر خبرگزاری صدای افغان (آوا) و مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان در کابل 32 شهید و 53 زخمی بر جا گذاشت.

گروه طالبان در گفتگو با رسانه های افغانستان دست داشتن در این حمله را رد کرده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.