مشاركت 160 ميليون تومانی خيران اردبيلی در طرح شوق زيارت

معاون فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل از مشاركت 160 ميليون تومانی خيران اردبيلی در طرح شوق زيارت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد كيانی، معاون فرهنگی كميته امداد استان اردبيل گفت: خيران اردبيلی 160 ميليون تومان در قالب طرح «شوق زيارت» به 2 هزار و 180 نفر از مددجويان تحت حمايت كميته امداد استان اردبيل كمک كردند تا آنها برای نخستين‌ بار راهی مشهد مقدس و عتبات عاليات شوند.

وی با اشاره به اينكه 2 هزار و 180 نفر از مددجويان تحت حمايت در 9 ماهه نخست سال‌جاری در قالب طرح «شوق زيارت» راهی مشهد مقدس و عتبات عاليات شده‌اند، گفت: در كنار ارائه خدمات حمايتی، طرح «شوق زيارت» با هدف اعزام مددجويانی كه تاكنون توفيق زيارت بارگاه ملكوتی امام رضا(ع) و امام حسين(ع) را نداشته‌اند اجرا می‌شود تا آنها با كمک خيران، برای نخستين بار راهی سفر زيارتی شوند.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل با بيان اينكه خيران اردبيلی حدود 160 ميليون تومان به اعزام مددجويان اين استان به مشهد مقدس و عتبات عاليات كمک كرده‌اند، افزود: با مشاركت و كمک های گسترده‌تر نيكوكاران در طرح «شوق زيارت»، مددجويان بيشتری رهسپار ديار امام رضا(ع) و امام حسين(ع) خواهند شد.

كيانی با اشاره به اينكه هزار و 830 نفر از مددجويان اردبيلی در قالب طرح «شوق زيارت» و اردوهای زيارتی به مشهد مقدس اعزام شده‌اند، اعلام كرد: 350 نفر از خانوار تحت حمايت اين استان نيز با كمک ‌های خيران رهسپار عتبات عاليات شده‌اند.

وی با بيان اينكه اردوهای زيارتی با هدف تقويت و ارتقای سطح معنوی، تحكيم بنيان خانوار، غنی‌سازی اوقات فراغت، ايجاد نشاط معنوی و تقويت روحيه خودباوری برگزار می‌شود، بيان كرد: اعزام خانوار تحت حمايت به سفرهای زيارتی تأثيرات بسزايی در ارتقای روحيه شادابی و نشاط آنها دارد كه اين امر می‌تواند زمينه‌های توانمندسازی و خوداتكايی مددجويان را فراهم كند.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اينكه تلاش داريم تا پايان سالجاری و با كمک های خيران هزار مددجوی ديگر را در قالب طرح «شوق زيارت» به مشهد مقدس اعزام كنيم، گفت: چنين برنامه‌هايی موجب می‌شود تا همواره كانون گرم خانوار تحت حمايت با معنويت بسيار همراه باشد تا مشكلات و آسيب‌های كمتری آنها را تهديد كند.

كيانی با اشاره به اينكه برگزاری اردو‌های زيارتی و تفريحی برای دانش آموزان، دانشجويان، زوج‌های جوان و زنان سرپرست خانوار تحت حمايت از ديگر برنامه‌های مهم واحد فرهنگی كميته امداد استان اردبيل است، بيان كرد: در اين زمينه هزار و 500 نفر از مددجويان اردبيلی در قالب اردوهای يک‌روزه آموزشی، سياحتی و تفريحی به مكان‌های گردشگری اين استان اعزام شده‌اند.

وی با بيان اينكه كميته امداد اردبيل توجه ويژه‌ای به ارائه آموزه‌های قرآنی و دینی به خانوار تحت حمايت دارد، اعلام كرد: تلاش داريم با ارتقای سطح معنوی و فرهنگی خانوار تحت حمايت و ترويج سبک زندگی اسلامی، از بروز آسيب‌های اجتماعی در بين آنها بيش از پيش پيشگيری كنيم.

 

انتهای پيام/ح

اعزام 2180 مددجوی اردبیلی به مشهدمقدس و عتبات عاليات

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.