صیانت ازحقوق کارگر و کارفرما رسالت مهم اداره کار

قانون کار به‌ ویژه درزمینهٔ حقوق کارگر و کارفرما مستلزم اصلاح و بازنگری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛،نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با کارکنان رسالت مهم اداره کار/ناقص اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان در یاسوج با اشاره به مشکلات اساسی قانون کار و تبیین نشدن صحیح حقوق کارگر و کارفرماگفت: قانون کارباید هر جا که حقوق کارگر و کارفرما به‌طور درست، صریح و شفاف بیان نشده اصلاح شود.


آیت الله ملک حسینی با اشاره به برخی مشکلات در زمینه قرارداد‌های کوتاه مدت کارگری و کارفرمایی افزود: این رویه ناشی از مفید نبودن قانون کار است.


وی ادامه داد: مسئولان و کارشناسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به مطالعه دقیق قانون کار و شناسایی بند‌ها و موادی که به نحوی دارای انحراف، کاستی و تزلزل در زمینه رابطه کارگری و کارفرمایی است اقدام کنند.


نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم تلاش جدی‌تر مدیران اجرایی استان برای تقویت فرهنگ تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رفاهی ارزشمند است که آحاد جامعه در فرایندی عدالت محور از آن منتفع باشند.
وی به موفق نبودن فرهنگ تعاونی و تأسیس تعاونی‌ها اشاره کرد وافزود: باید با آسیب شناسی لازم ظرفیت‌های این بخش را برای رونق تولید و اشتغال بالفعل کرد.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم پایداری اشتغال نیروی کار در مراکز اشتغالزا را از دیگر رسالت‌های این اداره کل عنوان کرد.


پروانه نیک مرام ایجاد اشتغال را دغدغه اساسی برای مسئولان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و ادامه داد: تحقق این امر به‌عنوان مهمترین چالش اقتصادی و دغدغه عمومی جامعه نیازمند همکاری بین بخشی و مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی استان است.


نیک مرام گفت: نرخ بیکاری سال ۱۳۹۴ کهگیلویه و بویراحمد ۱۷.۷ درصد بود که با کاهش ۴.۴ درصدی در پایان سال ۱۳۹۵ به ۱۳.۳ درصد و در بهار سال جاری نیز به ۱۲.۱ درصد رسید.


بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، کهگیلویه و بویراحمد با ۵.۶ درصد بالاترین میزان کاهش نرخ بیکاری را بین استان‌های کشور در بهار سال ۱۳۹۶ کسب کرد.

انتهای پیام/د

حقوق کارگر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار