معاونت علمی در هفته ای که گذشت؛

رونق اشتغال‌زایی حاصل عملکرد شرکت‌های دانش بنیان/کارکنان شرکت‌های دانش بنیان بیمه می‌شوند

هفته گذشته معاونت علمی شاهد رویداد‌های علمی مختلفی بوده که در این بسته خبری تعدادی از آنها را بازگو می‌کنیم.

رونق اشتغال‌زایی حاصل عملکرد شرکت‌های دانش بنیان / کارکنان شرکت‌های دانش بنیان بیمه می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رونق اشتغال‌زایی حاصل عملکرد شرکت‌های دانش بنیان ، کارکنان شرکت‌های دانش بنیان بیمه می‌شوند، شهرداری به کمک استارت‌آپ‌ها می‌آید و کمک معاونت به شرکت‌های دانش بنیان برای ورود به بورس از جمله مهم ترین اخبار معاونت در هفته گذشته است.

 

اختصاص یارانه به دولت در جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

حسام زند حسامی مدیر کل تجاری سازی معاونت اظهار کرد: یکی از کار‌های معاونت این  است که مشکلات استارت آپ ها را از لحاظ کیفی جبران می‌کند یعنی در کنار حمایت های مالی روند کاری آنها را هم بررسی می‌کند و کیفیت آنها را بالا می‌برد.

وی با اشاره به حمایت‌های مالی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور از استارت آپ‌ها گفت: برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها وام‌هایی با بهره کم در نظر گرفته شده است که این وام‌ها زمینه ساز ورود استارت آپ‌ها به بازار تجاری هستند.

مدیر کل تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: گاهی اوقات حمایت از استارت آپ‌ها بصورت مستقیم نیست بلکه به این صورت است که معاونت از مراکز رشد حمایت می‌کند، زیرا این مراکز رشد هستند که استارت آپ ها را در دل خود پرورش می‌دهند و سبب پیشرفت و کارایی آنها می‌شوند.

زند حسامی با اشاره به این موضوع که برای شرکت‌های دانش بنیان نمایشگاه‌های تخصصی برگزار می‌شود بیان کرد: هنگامی که شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها بر روی کار آمدند بازار توجه زیادی به آن‌ها نداشت و برای آنکه آن‌ها به چشنم بیایند نمایشگاه تجهیزات دانش بنیان راه اندازی شد و دولت را به پای مذاکره با آن‌ها کشاندیم و ورود دولت به عرصه دانش بنیان سبب اعتمادمردم  به محصولات این شرکت ها شد.

 

کمک معاونت به شرکت‌های دانش بنیان برای ورود به بورس

علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی اظهار کرد: معاونت متشکل از فناوری‌های گوناگون و با ظرفیت‌های مختلف است و این طبیعی است که هرچه بودجه آن افزایش یابد بازهم کم است، اما به دنبال این هستیم که بتوانیم بودجه را افزایش دهیم.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی در خصوص ورود استارت آپ‌ها به بورس گفت: برای شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها تابلویی در سازمان بورس ایجاد شده است و درحال حاضر تعدادی از این استارت آپ‌ها به این تابلو وارد شده‌اند.

دلیری تصریح کرد: شرکت‌ها باید به دنبال کارهایشان بروند و تقاضا دهند تا بصورت شرکت سهامی درآیند و به بازار بورس وارد شوند.

وی در خصوص حمایت‌های معاونت علمی از استارت آپ‌ها گفت: لیست شرکت‌ها از سوی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور به شورای بورس داده شده است و برای حمایت از آن‌ها اهرم‌های تشویقی قرار داده شده است که ۵۰ درصد هزینه اولیه برای ورود شرکت‌ها به بورس را تامین می‌کند.

 

کارکنان شرکت‌های دانش بنیان بیمه می‌شوند

محمد صاحب کار خراسانی رئیس امور شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی اظهار کرد:  شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند به صورت تقاضای ثبت نام و دریافت خدمات بیمه تکمیلی را برای خود و اعضای خانواده‌شان داشته باشند البته توجه به این نکته ضروری است که صرفا افراد با داشتن بیمه‌گر پایه تامین اجتماعی می‎توانند در این سامانه ثبت نام کنند و این بیمه شوندگان شامل کارمندان رسمی، پیمانی و قراردادی هستند .

وی بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان متقاضی خدمات درمان تکمیلی باید حداقل ۵۰ درصد کارکنان آن‌ها که در لیست بیمه تامین اجتماعی هستند، همزمان تحت پوشش خدمات بیمه تکمیلی قرار گیرند.

 وی گفت: برخی از شرکت‌ها در گذشته کارمندان خود را بیمه نمی‌کردند و بیمه تکمیلی را نمی‌پذیرفتند و با مشکل مواجه می شدند.

 

شهرداری به کمک استارت‌آپ‌ها می‌آید

محمدعلی نجفی شهردار تهران اظهار کرد: امروز و در این بازه زمانی می‌بینیم که بسیاری از استارت‌آپ‌های موفق در سطح شهر تهران گسترش یافته‌اند و کار می‌کنند.

شهردار تهران تصریح کرد: بسیاری از کارخانه‌های متروکه سطح شهر امروز توسط این استارت‌آپ‌ها رونق گرفته‌اند و بسیاری از همین استارت‌آپ‌‌های موفق در داخل این کارخانه‌ها و فضا‌هایی که زمانی غیرقابل استفاده بودند کار می‌کنند.

 وی با اشاره به این موضوع که بستر حمایت از استارت‌آپ‌ها باید فراهم شود، بیان کرد: اگر این استارت‌آپ‌ها فعال شوند و رونق یابند شرکت‌های دانش بنیان و محصولات آنها هم رونق می‌یابند و گسترش پیدا می‌کنند.

 

رونق اشتغال‌زایی حاصل عملکرد شرکت‌های دانش بنیان

سورنا ستاری معاون علمی فناوری گفت: امروز شرکت‌های دانش بنیان و همچنین اقتصاد دانش بنیان در حوزه شهری فعال شده‌اند و مفاهیم جدیدی را به عرصه شهری وارد کرده‌اند.

 معاون علمی فناوری رئیس جمهور در خصوص اشتغال دانش بنیان بیان کرد: باید به موضوع اشتغال توجه بسیار زیادی داشته باشیم و دانش بنیان از جمله عواملی هستند که به رشد اشتغال‌زایی کمک می‌کنند و اشتغال دانش بنیان را توسعه می‌دهند.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار