معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی :

آثار تاریخی و میراث فرهنگی ،زیرساخت های جامعه بشری/صنعت گردشگری راهی برای درمان اقتصاد

فرماندار خوی آثار تاریخی و میراث فرهنگی را یکی از زیر ساخت های جامعه بشری عنوان کرد و گفت:جذب گردشگر و رونق صنعت توریسم در رشد و توسعه اقتصادی موثر است.

 به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛   محمد عابدی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی در جلسه ساماندهی و مرمت بناهای تاریخی شهرستان خوی که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی برگزار شد ،گفت : باتوجه به اینکه شهر تبریز در سال 2018 به عنوان پایتخت کشورهای جهان اسلام معرفی شده است مانیز میتوانیم از این ظرفیت بهره برداری کنیم .

وی افزود : ریل راه آهن فرصتی ایده‌آل برای اتصال خوی به تبریز  در سال 2018 می باشد.

 عابدی آثار تاریخی و میراث فرهنگی را یکی از زیر ساخت های جامعه بشری عنوان کرد و ادامه داد : اقتصاد برخی از کشورها با بهره برداری صحیح از این زیر ساخت ها و جذب گردشگر و رونق صنعت توریسم اداره می شود.

 وی خوی را یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور دانست و گفت : سوابق و مستندات متقنی که در طول تاریخ از خوی بجا مانده است  نشان دهنده قدمت بسیار بالا و تاریخی بودن این شهرستان است .

 معاون استاندار و فرماندار خوی به ظرفیت های موجود و برخی از نقاط مهم گردشگری این شهرستان نظیر غار علیشیخ، آرامگاه های شمس تبریزی و پوریای ولی، مساجد تاریخی، کلیساها و دروازه سنگی گریزی زد و تصریح کرد : در تمام دنیا موضوع  توریسم و جذب گردشگر بسیار مهم و از شاخص های رونق اقتصادی است.

 عابدی با اشاره به برخی از کشورها که امروزه بدون داشته های فاخر و مهم در عرصه جذب توریست و گردشگر بسیار موفق عمل نموده اند،گفت: با توجه به انبوه اماکن تاریخی و گردشگری خوی میتوان با برگزاری کارگاه های آموزشی گردشگری و جذب توریست در جهت شناساندن و معرفی و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی گام های موثری برداشت.

وی در پایان جلسه ساماندهی و مرمت بناهای تاریخی، از مسئولان استانی و محلی حاضر در جلسه خواست در عملیاتی شدن موارد مورد بحث تلاش و همت مستمر داشته باشند و موضوعات مطروحه محدود به یک صورت جلسه نشود.

انتهای پیام/م

جایگاه صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.