زرافشان درگفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

تلاش برای تجاری سازی دستاوردهای دانش آموزی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از همکاری با معاونت علمی و فناوری برای تجاری سازی دستاورد‌های دانش‌آموزی خبر داد.

تلاش برای تجاری سازی دستاوردهای دانش آموزیعلی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص توجه به تجاری‌سازی دستاوردهای دانش‌آموزی و توسعه آن اظهار کرد: یکی از کارهایی که 4 سال است برای آن تلاش کردیم مسئله تجاری سازی دستاوردهای دانش‌آموزی بوده که مشکلات حقوقی در این زمینه وجود داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان در گروه سنی کمتر از 18 سال قرار دارند مکانیسمی برای ثبت اختراعات آن‌ها وجود نداشت که تلاش کردیم اقدامت خلاقانه و دستاوردهای مهم دانش‌آموزی را ثبت اختراع کنیم.

زرافشان تصریح کرد: مسئله تجاری‌سازی دستاوردهای دانش‌آموزی و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور مطرح کردیم و به زودی رویه ای برای حل این مشکل اعلام خواهیم کرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: سعی کردیم تا با همکاری معاونت علمی فناوری رئیس جمهور مشکلات حقوقی و رویه‌ای ثبت اختراع دانش‌آموزی زمینه فعالیت بیشتر دانش‌آموزان را فراهم آوریم.

وی یادآور شد: سعی بر این است تا با برگزاری مسابقات و جشنواره‌های دانش‌آموزی نشاط علمی را در دانش‌آموزان افزایش دهیم و صرفا فعالیت‌ها از چارچوب فعالیت درسی خارج شود.

انتهای پیام /

حل مشکلات حقوقی تجاری سازی دستاورد دانش‌آموزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۹ دی ۱۳۹۶
مخترع زیاد داریم ولی حیف خوباشو میبرن خارج از کشور مهندس آرین نمونش اولین مخترع ماشینهای الکتریکی چندتا از اختراعاتشو حمایت کردن
آخرین اخبار