ضرغامی در جمع نمازگزاران نارمک:

حماسه 9 دی کشور را بیمه کرد/ ترامپ و اوباما حتی نسبت به ظاهر برجام هم پایبندی نداشته و ندارند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ترامپ و اوباما نسبت به ظاهر برجام هم پایبندی نداشته و ندارند و نباید تفاوتی بین آنها قائل شویم.

حماسه 9 دی کشور را بیمه کرد/  ترامپ و اوباما حتی نسبت به ظاهر برجام هم پایبندی نداشته و ندارندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی که  جمعه شب 8 دی‌ماه در مسجد جامع نارمک برگزار شد، اظهار کرد: 9 و8 دی دو روز تاریخی و سرنوشت ساز برای کشور، ملت ایران و انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: 9 دی کشور را علیرغم همه مشکلاتی که داشت و دارد، در مقابل کسانی که دنبال براندازی نظام و از بین بردن دستاوردهای ارزشمند آن بود، بیمه کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه دشمنان متوجه شدند که یک امداد غیبی و نیروی الهی وجود دارد که نمی‌گذارد مردم نسبت به آنچه که متعلق به آنهاست بی تفاوت بمانند، گفت: همانگونه که عضو زنده از بدن انسان در مقابل حرکت ایضایی از خود واکنش نشان می دهد، جامعه هم زنده است و باید در مقابل حرکات ایضایی از خود واکنش منطقی نشان دهد.

ضرغامی بیان کرد: جامعه باید در مقابل حرکت ها نشان بدهد که زنده است، اما اگر هر اتفاقی که افتاد واکنشی نداشته باشد، نشان می دهد که آن جامعه مرده است.

رئیس اسبق سازمان صداوسیما گفت: جامعه و انسان زنده در مکتب الهی تعریف خاص خود را دارند. در نگاه مکتبی کسی که در مقابل ظلم می ایستد و از ارزش ها دفاع می کند، زنده است.

وی اظهار کرد: افرادی همچون تقی شهرام که سازمان مجاهدین را به انحراف کشاندند و به سازمان منافقین تبدیل شد، حرفشان این بود که اسلام دین مبارزه نیست. تا جایی هم پیش رفتند که شهید مجید واقفی را که حاضر نشد با آنها راه انحراف را برود به شهادت رساندند و قطعه قطعه کردند و بدنش را سوزانند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دشمنان با این همه پیشرفت ها و هزینه های فراوانی که می کنند، موفق نشدند که این جامعه را بمیرانند و دست از عقایدش بردارد.

وی با بیان اینکه هر مقطعی دشمنان درصدد ایجاد توطئه بودند، مفتضحانه شکست خورده اند، ادامه داد: مردم مشکلات زیادی دارند اما آن زمانی که دشمن قصد ضربه زدن به نظام را دارد، حضور به موقع آنان توطئه را خنثی می کند.

ضرغامی با بیان اینکه مردم روح فداکاری و ایثار در مردم موج می زند و دشمن نمی تواند این ویژگی را از آنان بگیرد، گفت: بعد از حرمت شکنی فتنه گران و آتش زدن دسته های عزاداری امام حسین (ع)، همه منتظر بودند که سران فتنه بیانیه دهند و توهین ها را محکوم کنند، اما آنها بیانیه دادند و دفاع کردند و صفت امت خداجو را به حرمت شکنان دادند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: این هفته ها عده ای سعی دارند با طرح مسئله حصر ذهن های مردم را از اصل 9 دی منحرف کنند. خیلی ها خیال می کنند که از روز اول آغاز فتنه اینها را حصر کردند، نه اینگونه نبود.

وی اضافه کرد: حدود 20 ماه از فتنه گذشت، بعد حصر اتفاق افتاد. در شورای عالی امنیت ملی آقایان به اتفاق رای به حصر سران فتنه دادند، چون راه دیگری نبود.

رئیس اسبق سازمان صداوسیما با اشاره به بیداری اسلامی، گفت: هم زمان با بیداری اسلامی و با الگوی برداری از انقلاب های رنگی، توطئه علیه سوریه و ایران طراحی کردند. در همان روزها سران فتنه اطلاعیه دادند و به مردم گفتند با حرکت های منطقه ما هم حرکت می کنیم و در ظاهر از بیداری اسلامی حمایت می کنیم اما هدف اصلی براندازی است.

وی گفت: بنده شخصا با آقای ناطق صحبت کردم، دیدم که ایشان بسیار علاقمند به مصاحبه در مورد فتنه است. آقای روحانی و ناطق مصاحبه بسیار خوبی در محکومیت جنایت های فتنه گران انجام دادند.

رئیس اسبق سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه حصر مجازات نیست، بلکه تصمیمی امنیتی بود، ادامه داد: حصر برای حفظ آرامش مردم بود. بنده مخالف محاکمه سران فتنه هستم و معتقدم که آنان در پیشگاه ملت محاکمه شدند.

ضرغامی یادآور شد: تظاهرات فتنه گران فقط در چند خیابان تهران بود و در سراسر کشور نبود، اما دیدیم که مردم در شهرهای مختلف تظاهرات کردند و اتفاقات خیابان های تهران را محکوم کردند و نشان دادند که زنده هستند و با نظام همراه اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه به دلیل مسئولیتم در صداوسیما جلسات امنیتی زیادی خدمت رهبری بودیم، گفت: زمانی که آقایان و سردار سلیمانی به رهبری گزارش می دادند، ایشان می فرمودند مسیر گم نشود، هر کاری آمریکا انجام می دهد شما برعکس آن را انجام دهید.

وی با اشاره به شکست های پی در پی آمریکا در منطقه، بیان کرد: آمریکا برای داعش تسهیلات بسیاری ایجاد کرد. هر وقت داعش در تنگنا قرار می گرفت و شکست می خورد با هلی‌کوپتر نیازهای او را تامین می کردند.

 ضرغامی با اشاره به نامه تاریخی سردار سلیمانی به مقام معظم رهبری، گفت: در این نامه سردار سلیمانی اشاره کرد که داعش از منطقه پاکسازی شده است.

وی درباره توطئه های دیگر استکبار برای منطقه، گفت: توطئه ای که در مورد اقلیم کردستان انجام گرفت طراحی بود تا اسرائیل دیگری در منطقه ایجاد شود. جمهوری اسلامی با دقت و مشاوره با مسئولان عراق توطئه اقلیم را برملا کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ماجرای استعفای سعد حریری، اظهار کرد: عربستان و آمریکا می خواستند توطئه ای در لبنان رقم بزنند که با مواضع دقیق سید حسن نصرالله و جمهوری اسلامی شکست خورد و اکنون حریری بهتر از قبل و پشیمان از آنچه انجام داده، در اتاقش کارش را انجام می دهد.

ضرغامی با اشاره به اعلام پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی، گفت: بعد از این ماجرا دنیای اسلام واکنش نشان داد و کشورهایی همچون مالزی اعلام کردند که ما حاضریم نیرو به فلسطین بفرستیم. امروز در نقاط مختلف دنیا تظاهرات زیادی علیه آمریکا و صهیونیست ها صورت می گیرد.

رئیس اسبق سازمان صداوسیما با تاکید بر اینکه دشمنان مساله هسته ای ایران را بهانه کرده بودند تا بر کشورمان فشار بیشتری وارد کنند، تصریح کرد: ترامپ و اوباما حتی نسبت به ظاهر قرارداد برجام هم پایبندی نداشته و ندارند. نباید بین آنها تفاوتی قائل شویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار