مقاوم سازی بافت روستاها و اجرای طرح های هادی در جاجرم

فرماندار شهرستان جاجرم گفت : مقاوم سازی بافت روستاها و اجرای طرح های هادی از اولویت های دولت دوازدهم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛محبی فرماندار شهرستان جاجرم گفت : در راستای مقاوم سازی ، بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستاها و شهرهای سنخواست ،شوقان و جاجرم، معرفی و انعقاد ۵۵۲ پرونده و اخذ پایان ۴۲۰ واحدمسکونی با اعتباری افزون بر ۱۲و نیم میلیارد تومان و همچنین ابلاغ اعتبارات جدیدی افزون بر ۲ میلیارد تومان با رشد ۵۰ درصدی سقف پرداخت نسبت به سنوات گذشته که توسط دولت محترم مصوب و عملیاتی شده است.

وی افزود : در راستای کمک به قشر آسیب پذیر و پر تلاش جامعه روستایی ، پرداخت مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض برای تکمیل واحد های مسکونی تکمیل نشده از محل تفاهم نامه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رصد و پیگیری می شود.

محبی گفت: در راستای توسعه فیزیکی روستاها، احداث ۱۷ سمت توسعه روستایی با اعتباری افزون بر ۵۰۰ میلیون تومان و همچنین احداث واحد های مسکونی دو معلولی با زمین رایگان و کمک های بلاعوض از اولویت های دولت محترم در این شهرستان است .

فرماندار جاجرم در مورد سایت مسکن مهر نیز افزود : اتمام باقی مانده آسفالت معابر سایت مسکن مهر با اعتباری افزون بر ۱ میلیارد تومان توسط بنیاد مسکن شهرستان جاجرم انجام شده که قراردادی هم بنیاد مسکن با شهرداری برای اجرای پیاده رو ها منعقد کرده که از این  بخش ۵۰ درصد آن اجرا و مابقی در شرف اجرا است.

وی گفت : برای احداث محور های دسترسی ۱(جنب پارک)محور دسترسی ۲(جنب فرمانداری) محور دسترسی ۳ (خیابان ۳۴ متری مشرف به پروژه ۲۹۲ واحدی کیش اوریناگ ) با قیر تحویلی بنیاد مسکن و با پیمانکاری شهرداری جاجرم اجرای آسفالت گرم انجام شده است.

محبی افزود : در ۴ سال فعالیت دولت تدبیر و امید، افزون بر ۴ میلیارد تومان اعتبار برای احداث طرح های هادی روستایی هزینه شده است که از این میان می توان به اجرای طرح هادی با حفظ بافت با ارزش روستایی و مهاجرت معکوس روستائیان در روستای کرف اشاره کرد قابل ذکر است برنامه ریزی های لازم برای اجرای ۸ طرح هادی روستایی با رشد ۵۰ درصدی صورت گرفته که در ۳ ماه آینده عملیات اجرایی آن ها آغاز و در ۳ سال به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/آ

پرداخت 450 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل واحد های مسکونی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.