مقامات کره جنوبی مدعی شدند یک کشتی جدید با پرچم پاناما را که مظنون به انتقال نفت به کره شمالی بود، توقیف کردند.

کره جنوبی کشتی دیگری را که حامل نفت برای کره شمالی بود توقیف کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مقامات کره جنوبی یک کشتی با پرچم پاناما را که به انتقال محصولات نفتی به کره شمالی و نقض تحریم‌های بین‌المللی مظنون بود، توقیف کردند.

یک مقام گمرک کره جنوبی به رویترز گفت این کشتی در بندر «پیونگتائک دانگجین» در ساحل غربی جنوب «اینچئون» توقیف شد. این مقام مطلع به دلیل حساسیت موضوع، اطلاعات بیشتری در اختیار این خبرگزاری قرار نداد.

خبرگزاری یونهاپ گزار شداد این کشتی قادر به حمل 5100 تن نفت است و اغلب خدمه آن اهل چین و میانمار هستند. مقامات اطلاعاتی و گمرکی کره جنوبی در حال تحقیق درباره این کشتی هستند.

این دومین بار در چند روز گذشته است که یک کشتی از سوی نیروهای کره جنوبی توقیف می‌شود. کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد اواخر ماه نوامبر کشتی «لایت‌هوس وینمور» با پرچم هنگ کنگ را -که مظنون به انتقال 600 تن نفت به کشتی «سام جانگ 2» کره شمالی بود- توقیف کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد ماه گذشته در پی آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، تحریم‌های جدیدی را علیه این کشور وضع کرد تا دسترسی آن را به محصولات نفتی پالایش‌شده و نفت خام محدود کند. آمریکا همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است 10 کشتی را که کالاهای تحریمی را به کره شمالی صادر می‌کنند در لیست سیاه قرار دهد.

«لایت‌هوس وینمور» یکی از 10 کشتی است که پیشنهاد شده در لیست سیاه قرار بگیرد. چین روز جمعه پس از اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره اجازه دادن پکن برای انتقال نفت به کره شمالی، گزارش‌های فروش غیرقانونی محصولات نفتی به این کشور را رد کرد.

انتهای پیام/

توقیف یک کشتی حامل نفت برای کره شمالی در کره جنوبی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار