ذخیره سازی گندم هفت ماه آینده مردم استان ایلام

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام از تامین و ذخیره سازی کالاهای اساسی مورد نیاز استان خبر داد و گفت: گندم مورد نیاز استان برای هفت ماه آینده ذخیره شده است.

ذخیره سازی گندم هفت ماه آینده مردم استان ایلام

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ کامران سلیمان پور مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام اعلام کرد: کالاهای اساسی به میزان مصرف سه ماه مردم استان و همچنین میزان گندم مورد نیاز استان نیز برای هفت ماه نیز ذخیره سازی شده است.

وی افزود: میزان خرید گندم در سال جاری 225 هزار تن بوده که اکنون وضعیت موجودی گندم استان 190 هزار تن است که بیش از 100 هزار تن آن گندم معمولی است.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام ادامه داد: ماهانه در استان ایلام حدود هفت هزار تن گندم مصرف می شود که بر این اساس حدود 50 هزار تن معادل مصرف هفت ماه ذخیره سازی شده و با توجه به اینکه هم اکنون موجودی سیلوهای ذخیره استان حدود 190 هزار تن است، بخشی از آن به سایر استان ها ارسال می شود.

سلیمان پور تاکید کرد: کالاهای استراتژیک نظیر برنج، شکر، روغن، گندم، نهاده های دامی و ... در انبارهای استان ذخیره شده و هیچ مشکلی از نظر تامین اقلام اساسی در استان نداریم، همچنین در خصوص ذخیره سازی گوشت قرمز و گوشت مرغ نیز با توجه به تولید استان ذخیره مناسب صورت گرفته است.

وی به خرید میوه شب عید مردم بر اساس مصوبه کمیته راهبردی استان اشاره کرد و گفت: بیش از 200 تن سیب درختی و 400 تن پرتقال خریداری شده که در انبارهای شهرهای آذربایجان غربی و مازندران اکنون ذخیره و انبار شده اند.

وی تاکید کرد: این اقدام در راستای تامین میوه شب عید مردم در ایام نوروز و تنظیم بازار صورت گرفته که به موقع این میوه ها به استان انتقال داده می شوند.

سلیمان پور گفت: میزان ذخیره سازی گندم نیز با توجه به روند برداشت گندم امسال در استان برای مدت هفت ماه تا آغاز فصل برداشت دوباره گندم نیز صورت گرفته و هیچ مشکلی در این خصوص نداریم.

وی به ذخیره سازی نهاده های دامی در انبارهای این شرکت اشاره کرد و افزود: ذرت، جو، کنجاله ، سویا و ... نیز در حد مورد نیاز دامداران استان خریداری و ذخیره شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با تدابیر اتخاذ شده مردم برای تامین کالاهای مورد نیاز خود نگرانی نداشته باشند و به شایعات کمبود اقلام اساسی توجه نکنند.

انتهای پیام/اس

ذخیره سازی گندم مردم ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.