پنج کشاورز سیستان وبلوچستان درجمع تولیدکنندگان نمونه کشور قرار گرفتند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: پنج کشاورز استان در ردیف تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی کشور قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رضا نجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: سی و پنجمین دوره انتخاب و تجلیل از نمونه‌های کشاورزی کشور امروز با تجلیل از ۱۵۳ منتخب در تهران برگزار شد.

نجفی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع برای بررسی و نظارت دقیق بر انتخاب نمونه‌های برتر بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان کمیته‌های فنی در بخش‌های مختلف تشکیل و از بین ۱۶۰ پرونده، پنج نفر از استان به عنوان نمونه ملی معرفی شدند.

وی افزود: قاسم نارویی تولید کننده نمونه یونجه در اقلیم گرمسیری، حبیب آرزو پرورش دهنده نمونه میگو، عبدالغنی بلوچ صیاد نمونه ماهیان صنعتی، جمعه گرگیج مجری و محافظ نمونه مشارکت جنگل و مرتع و غلام محمد ریگی مدیر نمونه بهره برداری از محصولات فرعی جنگل و مرتع امروز تجلیل شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان رعایت اصول فنی و مصرف بهینه نهاده‌ها در فرایند تولید، رعایت اصل بهره وری از منابع پایه، مصرف بهینه انرژی، رعایت جنبه‌های زیست محیطی و کمیت و کیفیت محصول و کاهش ضایعات را از جمله شاخص‌های انتخاب و معرفی کشاورزان برتر عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

نمونه‌های برتر بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان انتخاب شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار