رئیس میراث فرهنگی ایرانشهر خبر داد:

ایجاد حریم در اثر باستانی قلعه‌میری در ایرانشهر

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر گفت: بررسی لازم برای مرمت قلعه میری که ثبت ملی نیز شده صورت گرفت تا در صورت نیاز در ردیف تعیین حریم قرار گیرد و پس از آن بودجه مرمتی بگیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، خدایاری رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر افزود:بررسی لازم برای مرمت قلعه میری که ثبت ملی نیز شده صورت گرفت تا در صورت نیاز در ردیف تعیین حریم قرار گیرد و پس از آن بودجه مرمتی بگیرد.

خدایاری افزود: موزه محلی مردم شناسی دهستان ابتر پرونده‌سازی شده و با کامل شدن لیست اشیا و ابزار‌هایی با عمر پنجاه تا هشتاد سال جهت طی مراحل و دریافت موافقت اصولی به اداره کل ارسال خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: بررسی لازم برای مرمت قلعه میری که ثبت ملی نیز شده صورت گرفت و که پاسخ طی نامه‌ای به معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل ارسال می‌شود تا در صورت نیاز در ردیف تعیین حریم قرار گیرد و پس از آن بودجه مرمتی بگیرد.

وی گفت: با توجه به وجود خانه باغ‌های ابتر نیز این روستا ویژگی‌های تحقق دهکده گردشگری را دارا است و به همین منظور جلسه‌ای با دهیار این روستا برگزار شد.

گفتنی است؛ ابتر در ۲۳ کیلومتری ایرانشهر در جاده مهرستان قرار دارد و منطقه‌ای خوش آب و هواست که ۷ رشته قنات فعال دارد که خشکسالی‌های اخیر تاثیر چندانی در میزان آبدهی قنات‌ها نداشته است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.