بهرمندی 100هزار خانواده همدانی در طرح خادم

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان از اجرای طرح ملی "خادم" خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰۰ هزار خانوار در استان از این طرح بهره‌مند شده‌اند.

بهرمندی 100هزار خانواده همدانی در طرح خادمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ بهروز کارخانه‌ای مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: طرح خادم که مخفف "خانواده آماده در مخاطرات" است، با هدف ایجاد تغییر رفتار در خانواده‌ها برای آمادگی در برابر حوادث طبیعی در سراسر کشور اجرا شده است.

وی افزود: اجرای این طرح در استان همدان نیز از یک سال گذشته آغاز شده و تاکنون نزدیک به 100 هزار خانوار از آموزش‌های لازم برخوردار شده.‌‎اند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان بیان کرد: طرح خادم به کمک نزدیک به 100 عضو داوطلب در 9 شعبه جمعیت هلال‌احمر آموزش داده می‌شود و این افراد با مراجعه به درب منازل، آموزش‌های لازم درباره چونگی مقابله با حوادث را به خانواده‌ها می‌دهند.

کارخانه‌ای گفت: در این طرح، امدادگران نکات مهم درباره حوادث رایج مانند سیل و زلزله را به خانواده‌ها آموزش می‌دهند تا بدانند که قبل، حین و پس از حادثه چه اقداماتی را باید انجام دهند.

وی، هدف از اجرای این طرح را افزایش دانش مردم در حوزه خودامدادی دانست و افزود: بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده، آمادگی خانواده‌های ایرانی در برابر حوادث 9 درصد است که با اجرای چنین طرح‌هایی می‌توان آن را افزایش داد.

کارخانه‌ای عنوان کرد: آموزش‌های درنظرگرفته در طرح خادم را در 8 جلسه چند دقیقه‌ای به خانواده‌ها یاد می‌دهند و معمولا سعی می‌شود این اطلاعات به مادر خانواده داده شود تا او نیز به سایر اعضا انتقال دهد.

وی اعلام کرد: در استان همدان این طرح در مناطق شهری دارای بافت فرسوده که در معرض خطر و آسیب بیشتری هستند اجرا شده که در شهر همدان شامل محله‌های اطراف امامزاده عبدالله(ع)، محله چشمه قصابان، شهرک مدرس، دره مرادبیک و شهرک شهید بهشتی می‌شودو برای کوی استادان و خیابان رکنی نیز در حال اجراست.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: طرح ملی خادم برگرفته از طرح انجام‌شده در کشورهای اروپایی است و آموزش به هر خانواده 40 هزار تومان هزینه دارد.

کارخانه‌ای از آموزش کمک‌های اولیه در فضای مجازی نیز خبر داد و افزود: برای افزایش دانش و آگاهی مردم از چگونگی مقابله با حوادث طبیعی، پایگاه اینترنتی خادم به نشانی khadem.ir  نیز راه‌اندازی شده که آموزش‌های لازم در آن وجود دارد.

وی مطرح کرد: این پایگاه امکان آموزش غیرحضوری دوره امداد و کمک‌های اولیه را برای علاقه‌مندان فراهم کرده و داوطلبان در پایان با شرکت در آزمون کتبی و قبولی، گواهی‌نامه دریافت می‌کنند.

کارخانه‌ای بیان کرد: آموزش نیمه‌حضوری از دیگر بخش‌های طرح خادم است که علاقه‌مندان علاوه بر مطالعه محتوای آموزشی‌ در پایگاه اینترنتی از 8 ساعت کلاس عملی نیز برخوردار می‌شوند..

وی اعلام کرد: دوره‌های حضوری آموزش امداد و کمک‌های اولیه نیز در طول سال از طرف جمعیت هلال‌احمر برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

 انتهای پیام/

100هزار خانواده همدانی از طرح ملی "خادم" بهره‌مند شده‌اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.