تاکید استاندار خوزستان بر انعقاد تفاهم نامه های اقتصادی با لهستان

استاندار خوزستان بر انعقاد تفاهم نامه های اقتصادی با لهستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان اظهار کرد: یک تیم کارشناسی برای پیگیری و تسریع در رسیدن تفاهم نامه های اقتصادی و سرمایه گذاری میان استان خوزستان و کشور لهستان به قراردادهای نهایی تعیین شد.

وی با تشکر از تلاش های سفیر ایران در لهستان برای برقراری ارتباط اقتصادی میان استان خوزستان و کشور لهستان گفت: در سفر سال گذشته که همراه با تعدادی از مدیران استان به کشور لهستان داشتیم از نزدیک در جریان پتانسیل های این کشور برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف در استان خوزستان و ایجاد مراودات اقتصادی قرار گرفتیم و تعدادی تفاهم نامه با شرکت های لهستانی به امضا رسید.

شریعتی اذعان داشت: در طول یک سال گذشته مذاکرات و پیگیری هایی برای اینکه این تفاهم نامه ها به مرحله قرارداد نهایی برسند انجام شده است و خوشبختانه در برخی از موارد کارها به نسبت به خوبی پیش رفته، گرچه در برخی موارد دیگر هنوز به جایی نرسیده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: یک تیم کارشناسی برای پیگیری و تسریع در رسیدن تفاهمنامه های اقتصادی و سرمایه گذاری میان استان خوزستان و کشور لهستان به قراردادهای نهایی تعیین شد و امیدواریم کار با سرعت بیش تری پیش رود.

نماینده دولت در استان خوزستان افزود: از میان تفاهم نامه های مختلفی که سال گذشته در لهستان به امضا رسید در بخش صنعت برق و همچنین تکنولوژی های مربوط به مدیریت پسماند در شرف رسیدن به قرارداد نهایی با طرف های لهستانی هستیم.

رامین مهمان پرست، سفیر ایران در لهستان بیان داشت: در زمینه نیروگاه های بادی و انرژی های تجدید پذیر که استان خوزستان با توجه به موقعیت خود پتانسیل خوبی دارد و همچنین حمل و نقل ریلی، ماشین آلات کشاورزی، اتوبوس برقی و سایر موضوعاتی که می تواند به جذب سرمایه گذاری کمک کند در سفارت و از طریق وزارت خارجه در حال پیگیری هستیم.

وی اذعان کرد: وجود منطقه آزاد اروند اروند با وسعت خوبی که دارد و در همسایگی کشور عراق، می‌تواند موضوع صادرات مجدد کالا را فراهم کند و این موضوع از فرصت های مهم برای ایجاد مراوده اقتصادی میان خوزستان و لهستان است.

انتهای پیام/گ

استاندار خوزستان بر انعقاد تفاهم نامه های اقتصادی با لهستان تاکید کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.