همایش آیت‌الله ابیوردی در شیراز برگزار شد

همایش نکوداشت آیت‌الله شیخ علی مجتهد ابیوردی در شیراز برگزار شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ همایش نکوداشت آیت‌الله شیخ علی مجتهد ابیوردی در آستان علی بن حمزه (ع) شیراز برگزار شد.

 مراسم نکوداشت آیت‌الله شیخ علی مجتهد ابیوردی با پیام آیت‌الله مکارم شیرازی و با حضور اندیشمندان، روحانیون و اقشار مختلف مردم آغاز شد.

در این پیام با اشاره به گوشه‌هایی از زندگی این عالم روحانی، بزرگداشت علما و دانشمندان روحانی، احترام به علم و روحانیت ذکر شده و از کسانی که برای برگزاری چنین مراسمی تلاش می‌کنند تقدیر شده بود.

حجت‌الاسلام سیدابوفاضل رضوی اردکانی دبیر این همایش نیز با بیان بخشی از زندگی آیت‌الله ابیوردی، این مجتهد شیعی را شخصیتی ذکر کرد که با واکاوی هر گوشه‌ای از زندگی علمی، اجتماعی و سیاسی ایشان می‌توان درس‌های زیادی آموخت.
وی تصریح کرد: با همت هیأت امنای آستان مقدس علی بن حمزه (ع)، از چند سال گذشته بزرگداشت عالمان مدفون در این محل آغازشده است و امیدواریم چنین برنامه‌هایی ادامه پیدا کند.

در این آئین یکی از مؤلفان و پژوهشگران تاریخی نیز به بیان بخش‌هایی از زندگی سیاسی این عالم مجاهد پرداخت.

محمدحسن رجبی دوانی با بیان نقش آیت‌الله ابیوردی در قیام مشروطه فارس بیان کرد: جرقه اولیه قیام مردم فارس به رهبری ایشان قبل از انقلاب مشروطه برای مقابله با حاکم ظالم فارس صورت گرفت که به قیام مشروطه پیوند خورد.
در این همایش علاوه بر نمایش آثار تألیفی آیت‌الله ابیوردی در کنار مقبره ایشان، از نرم‌افزار معرفی علمای شیراز که توسط سازمان فضای مجازی سراج شیراز تهیه‌شده رونمایی شد.

آیت‌الله شیخ علی مجتهد ابیوردی از علمای اواخر عهد قاجار و اوایل دوران پهلوی در سال ۱۲۸۲ قمری در لاله‌گون چهاردانگه اقلید فارس به دنیا آمد و از محضر اساتید به نامی، چون آیت‌الله میرزای شیرازی و آخوند خراسانی بهره برد.

این عالم بزرگ شیعه در سال ۱۳۷۵ قمری در شیراز رحلت کرد و در آستان مقدس علی بن حمزه (ع) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ن

همایش آیت‌الله ابیوردی در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار