رئیس سازمان غذا و داروی ایران:

۴ داروی جدید در ایران رونمایی می‌شود

رئیس سازمان غذا و داروی ایران گفت: برای مقابله با بیماری‌های خاص بویژه سرطان از ۴ داروی جدید رونمایی می‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ غلامرضا اصغری رئیس سازمان غذا و داروی ایران در حاشیه نخستین کنگره اروپایی و آسیایی فارماکو اپیدمیولوژی با اشاره به رونمایی از ۴ داروی جدید تا پایان سال جاری، بیان کرد: با رونمایی این دارو‌ها از سوی سازمان غذا و دارو تحول چشمگیری در صنعت دارو در ایران اسلامی به وجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو برای کنترل و نظارت بیشتر بر مصرف دارو اقدام به تهیه نرم‌افزار کرده است، افزود: به‌زودی نرم‌افزار جدیدی روی گوشی‌های همراه نصب و با ارسال گزارش از سوی بیماران، تبعات دارو‌ها موردبررسی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان غذا و داروی ایران ادامه داد: در سال گذشته ۴۰۰ میلیون نسخه‌های تجویزی بیماران در اختیار سازمان غذا و دارو قرارگرفته و از سوی متخصصان و کارشناسان این سازمان، اثر دارو‌ها بر بیماران شناسایی‌شده است.

غلامرضا اصغری در مورد بدهی‌های معوقه به این سازمان تصریح کرد: بدهی‌های سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها و سازمان دارویی هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس سازمان غذا و داروی ایران اضافه کرد: قاچاق دارو یکی از معضل‌های پیش روی سازمان دار و غذا است و با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده از سوی متولیان امر قاچاق، شاهد کاهش کمتر از نیم درصدی هستیم.

انتهای پیام/ن

رونمایی از داروهای جدید در ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار