الجزیره خبر داد:

بازداشت ۱۱ شاهزاده معترض سعودی

یازده شاهزاده سعودی که در برابر کاخ پادشاهی در ریاض تجمع کرده بودند، بازداشت شدند.

بازداشت ۱۱ شاهزاده معترض سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری از بازداشت ۱۱ شاهزاده سعودی خبر داد. این افراد در برابر کاخ پادشاهی در ریاض تجمع کرده بودند.

رسانه‌های عربستان سعودی روز شنبه گزارش دادند مقامات سعودی ۱۱ شاهزاده را به دنبال تجمع آن‌ها در یک کاخ سلطنتی در ریاض در اعتراض نادر به اقدامات ریاضتی از جمله تصمیم برای پرداخت قبوض آب و برق خاندان سلطنتی، بازداشت کردند.

عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت جهان، اصلاحاتی را ارائه کرده است که از جمله آن‌ها می‌تواند به قطع یارانه‌ها، اعمال مالیات بر ارزش افزوده ­ (VAT) و قطع مزایا به اعضای خاندان سلطنتی با هدف مقابله با پیامد‌های ناشی از کاهش درآمد‌های نفتی اشاره کرد که موجب کسری بودجه ۱۹۵ میلیارد ریالی در سال ۲۰۱۸ شده است.

به نوشته پایگاه اینترنتی روزنامه سبق عربستان، این شاهزاده‌های سعودی با تجمع در کاخ سلطنتی تاریخی قصر الحکم در ریاض، لغو حکم سلطنتی درباره توقف پرداخت قبوض آب و برق اعضای خاندان سلطنتی را خواستار شده بودند.

این پایگاه اینترنتی در ادامه نوشت آن‌ها همچنین دریافت غرامت برای حکم محکومیت اعدام صادره برای یکی از بستگان خود را خواستار شده بودند.

به نوشته این پایگاه اینترنتی، پس از سر باز زدن این افراد از ترک قصر الحکم، ماموران امنیتی قصر بر اساس یک حکم سلطنتی مداخله و این افراد را بازداشت و به زندان منتقل کردند.

این پایگاه اینترنتی به هویت این شاهزادگان اشاره‌ای نکرد. روزنامه عرب‌زبان عکاظ نیز گزارش مشابهی را منتشر کرد.

این اقدام چندی پس از بازداشت شماری از شاهزادگان و مقامات ارشد رژیم آل سعود صورت می‌گیرد. محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی این افراد را در چارچوب طرح مبارزه با فساد در عربستان، زندانی کرد و مورد بازجویی قرار داد.

انتهای پیام/ 

بازداشت چند شاهزاده سعودی در ریاض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار