طرح منطقه آزاد تجاری، صنعتی اردبیل بزودی در مجلس نهایی می شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: طرح منطقه آزاد تجاری، صنعتی اردبیل بزودی در مجلس نهایی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در آئین افتتاح کارخانه شیرآلات قهرمان در گرمی گفت: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیگیر نهایی کردن طرح منطقه آزاد تجاری، صنعتی اردبیل هستند و بزودی در مجلس طرح و امید می رود که رای لازم را نیز کسب کند.

وی افزود: این طرح یکی از خواسته ها و مطالبات بحق مردم استان است که با راه اندازی آن تحول زیادی در منطقه به لحاظ اشتغال زایی و رونق اقتصادی آن ایجاد می شود.

امام جمعه اردبیل گفت: این طرح علاوه بر اشتغال زایی سرمایه گذاری های زیادی در زمینه اقتصادی و صنعتی در منطقه ایجاد می کند و باعث مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه نیز می شود.

آیت الله عاملی اظهار کرد: برای تحقق این امر نمایندگان مردم استان اتحاد کامل دارند و آقای امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری نیز بر کمک به تصویب نهایی این طرح در مجلس قول مساعد داده اند و انشالله بزودی شاهد خبر خوشی در این زمینه خواهیم بود.

وی افزود: استان اردبیل استانی کشاورزی و گردشگری است و قابلیت این استان در مقایسه با استان های دیگر بسیار بالاست و در صورت اهتمام مدیران سرمایه گذاری بخش خصوصی می تواند در این استان افزایش یابد.

به گفته آیت الله عاملی، در دولت تدبیر و امید گام های بزرگی در سرمایه گذاری های بخش خصوصی در این استان برداشته شده اما انتظار این است که این حرکت ها بیش از گذشته تداوم یابد تا جوانان این منطقه از رنج بیکاری نجات یابند.

وی رمز موفقیت در استان اردبیل را اهتمام به سرمایه گذاری دانست و افزود: باید سرمایه گذاری بخش خصوصی با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی با هدف توسعه و پیشرفت استان افزایش یابد.

کارخانه شیرآلات قهرمان در سال 88 کلنگ زنی شد اما عملیات اجرایی آن در سال 90 شروع شد.
با شروع به کار دولت تدبیر و امید عملیات احداث کارخانه از سال 93 شتاب گرفت و هم اکنون 700 نفر به صورت مستقیم در فاز اول این مجموعه مشغول بکار شده و 400 نفر نیز به صورت غیر مستقیم فرصت شغلی یافته اند.

ظرفیت تولید این کارخانه هم اکنون 600 هزار عدد شیرآلات معمولی و یک میلیون عدد شیرآلات اهرمی می باشد.

در فازهای بعدی این کارخانه میزان اشتغال کارخانه به سه هزار نفر و تولید آن نیز به یک میلیون و 200 هزار عدد شیرآلات معمولی و 2 میلیون عدد شیرآلات اهرمی افزایش خواهد یافت .

انتهای پیام/ح

افتتاح کارخانه شیرآلات قهرمان در گرمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.