حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شتاب‌زدگی در طرح جدید ورود به محدوده ترافیک/ اجرای طرح جدید منوط به توسعه حمل و نقل عمومی است

معاون ترافیک شهردار سابق تهران با بیان اینکه طرح جدید ورود به محدوده ترافیک پروژه‌ای مفید است، گفت: به نظر من این طرح با عجله اجرا می‌شود و ممکن است با شکست مواجه شود.

شتاب‌زدگی در طرح جدید ورود به محدوده ترافیک/ اجرای طرح جدید منوط به توسعه حمل و نقل عمومی استمازیار حسینی معاون ترافیک شهردار سابق تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تغییر مقررات ورود به محدوده طرح ترافیک از سال 97 اظهار کرد: بنده با اصل طرح جدید موافق هستم، زیرا طرح ترافیک فعلی نیاز به بازنگری دارد و در دوره مسئولیت من این بازنگری شروع شد.

معاون سابق ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه این طرح یک مقدماتی دارد که تحقق آن با فوریت فعلی سخت است، اظهار کرد: مهم‌تر از همه بحث نظارت است چون ابزار نظارتی لازم است،چراکه در حال حاضر شاهد هستیم در ورودی معابر طرح ترافیک افراد با استفاده از شیوه‌های مختلف وارد طرح می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای موفق این طرح نیازمند تقویت حمل ونقل عمومی مانند مترو و اتوبوسرانی است، تصریح کرد: اگر این طرح بخواهد برای سال 97 انجام شود،‌ به نظر من بهتر است تامل بیشتری در این خصوص شود.

حسینی با بیان اینکه تا زمانی دوربین‌ها توسعه پیدا نکنند، نمی‌توان این طرح را به خوبی اجرا کرد، گفت: باید تمام تهران به دوربین‌های طرح ترافیک مجهز شود که ما وقتی در دوره مسئولیت خود این مسئله را بررسی کردیم، 2000 میلیارد تومان هزینه برای آن محاسبه شد.

معاون سابق ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه نظارت بر این مسئله برعهده پلیس است، اظهار کرد: باید بدانیم که پلیس آمادگی دارد که با حجم گسترده‌ای از تخلفات برخورد کند.

وی با تاکید بر ضرورت کارشناسی بر روی این طرح اظهار کرد: اگر کارشناسی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط انجام نشده باشد، این طرح خوب می‌تواند به یک طرح ناموفق تبدیل شود.

حسینی با بیان اینکه با افزایش هزینه‌های ورود به محدود طرح ترافیک مشکلات قشر محروم بیشتر می‌شود، گفت: در 15 ماهی که من معاونت ترافیک بودم بر روی مسئله ترافیک به شدت بررسی کردم و به این نتیجه رسیدیم که موضوع ترافیک یک موضوع چند بعدی است که تبعات اجتماعی و رفتاری دارد و نمی‌توان پروژه‌ها را بدون پیوست‌های اجتماعی انجام داد.

حسینی در پایان با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح عجله می‌شود، اظهار کرد: نگرانی من از این جهت است که این طرح به سرنوشت مونوریل گرفتار شود، زیرا اگر یک پروژه خوب را در زمان نامناسب اجرایی کنیم، نتیجه خوب نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار