افزایش بهای نفت/ ثبات در بازار طلا

کاهش تعداد سکو‌های حفاری آمریکا باعث افزایش بهای طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال کاهش فعالیت های حفاری آمریکا در سال جدید، بهای طلای سیاه امروز (دوشنبه) با افزایش همراه بود. بهای نفت خام برنت فقط اندکی پایین تر از بالاترین سطح در سه سال گذشته معامله شد.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 18 سنت افزایش (معادل 0.3 درصد)، به 61 دلار و 62 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت شاخص آمریکا تفاوت زیادی با مه 2015 که بهای نفت 62 دلار و 21 سنت بود، نداشت. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 15 سنت افزایش (معادل 0.2 درصد)، 67 دلار و 77 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت خام برنت هفته گذشته به 68 دلار و 27 سنت در هر بشکه رسیده بود که این بالاترین سطح از مه 2015 به حساب می آید.

کارشناسان اعلام کردند این افزایش بهای نفت در پی کاهش تعداد سکوهای حفاری آمریکا رخ داده است. داده های شرکت نفت و گاز آمریکایی «بیکر هیوز» نشان می دهد در هفته منتهی به 5 ژانویه، تعداد سکوهای حفاری آمریکا با 5 مورد کاهش همراه بوده است.

این در حالی است که با وجود این کاهش، پیش بینی می شود سطح تولید نفت آمریکا خیلی زود به 10 میلیون بشکه در روز برسد. فقط تولیدکنندگان اصلی جهان مثل روسیه و عربستان سعودی این تعداد بشکه نفت را تولید می کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که افزایش فعالیت های حفاری آمریکا تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک را برای کاهش سطح تولید تا حدودی بی نتیجه می کند. اعضای اوپک و کشورهای غیرعضو این سازمان شامل روسیه از ژانویه سال گذشته میلادی موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را اجرا کنند. این توافق تا پایان سال 2018 میلادی اعتبار دارد.

به دنبال احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی، بهای طلا هم امروز (دوشنبه) با ثبات همراه بود. بهای هر اونس طلا بدون تغییر 1322.50 دلار معامله شد. قیمت طلا هفته گذشته به بالاترین سطح از 15 سپتامبر 2017 رسیده بود. ارزش دلار آمریکا هم امروز در مقابل سبد دیگر ارزهای جهانی با ثبات همراه بود.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا دربازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۰:۴۱ ۱۹ دی ۱۳۹۶
هیچ کجای دنیا طلا و ارز به اندازه ایران گرون نیست بازار دست چه کسانیه که هر کاری میخوان میکنن
آخرین اخبار