اجرای سند توسعه آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در شهرستان‌های هیرمند و بم پشت

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: سند توسعه آموزش و پرورش این استان برای نخستین بار به صورت پایلوت از ابتدای دی در شهرستان‌های هیرمند و بم پشت سراوان اجرا شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا راشکی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: در این سند موضوعات مختلف نظیر جانمایی مدارس برحسب فاصله روستاها، نیاز‌های پوشش تحصیلی، فضاها، تجهیزات و نیروی انسانی مورد توجه قرار گرفته است.


وی بیان کرد: بر اساس این سند ظرفیت‌ها و نیازمند‌های هر منطقه تعیین و برنامه‌های اجرایی مورد نیاز آن برای ۱۰ سال آینده مشخص می‌شود.


وی ابراز امیدواری کرد این سند تا پایان امسال در این ۲ شهرستان تدوین شود.


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان تدوین سند توسعه آموزش و پرورش را گامی موثر در تحقق عدالت آموزشی برشمرد.


راشکی با بیان اینکه متوسط زیربنای فضای آموزشی در کشور ۵.۳۴ متر مربع و در سیستان و بلوچستان ۳.۱۱ متر مربع است، اظهار داشت: برای رسیدن فضا‌های آموزشی این استان به متوسط کشوری نیازمند ساخت افزون بر ۱۱ هزار کلاس درس هستیم.


وی بیان کرد: ۱۸ هزار و ۹۳۴ کلاس درس در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۶ هزار و ۱۸۱ مورد آن نیاز به تخریب و بازسازی و چهار هزار و ۳۵۸ مورد آن نیازمند مقاوم سازی است.

انتهای پیام/گ

اجرای سند توسعه آموزش و پرورش در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.