حمایت از بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال در یزد

استاندار یزد با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به اشتغال دانش آموختگان مراکز دانشگاهی، گفت: مجموعه مدیریت استان به صورت قاطع، حامی بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال در حوزه‌های مختلف است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمود زمانی قمی استاندار یزد در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی با موضوع بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی خدماتی استان، گفت: هم اکنون مشکلاتی وجود دارد که ریشه و اساس آن اشتغال و بیکاری است به همین دلیل باید در حوزه اشتغالزایی مصمم و جدی‌تر باشیم.

وی با حمایت از طرح‌های گلخانه‌ای با اشتغالزایی بالا در استان افزود: برای ایجاد اشتغال در حوزه‌های مختلف بویژه کشاورزی، اولویت با دانش آموختگان مراکز دانشگاهی و حل سریع مشکلات کارآفرینان باید در اولویت باشد.

رئیس ستاد مدیریت و مدیریت راهبری استان در باره گزارش وضعیت ساخت بزرگترین هتل پنج ستاره استان در شهر اردکان، گفت: اگر بخواهیم با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد پیشرفت کنیم باید زیرساخت‌هایی همچون هتل ایجاد شود.

زمانی قمی افزود: در توسعه زیرساخت‌های این حوزه نیز باید دولت کمک کند تا بخش خصوصی بتواند در طرح‌هایی که چندان جنبه درآمدزایی ندارد با سرعت کار ادامه یابد و استان نیز از نتایج آن بهره‌مند شود.

وی تأکید کرد: مدیران دستگاه‌ها باید در ساخت هتل به عنوان یک زیرساخت کمک کنند و در صدور پروانه ساخت زیاد سختگیری نکنند تا هم سرمایه گذار دلسرد نشود و هم موجب ایجاد انگیزه و جذب سرمایه گذار از سایر استان‌ها شود.

رئیس ستاد مدیریت و مدیریت راهبری استان یزد در ادامه با بیان اینکه در برخی مواقع شاید اگر در مسیر فعالیت بخش خصوصی ورود نکنیم، کار بهتر انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: با وجودی که ظرفیت‌های بالایی در استان در حوزه گردشگری وجود دارد، باید از تجربه موفق کشور‌هایی همچون ترکیه بویژه در جذب سرمایه گذار و ساخت هتل استفاده کرد.

زمانی قمی ادامه داد: فعالیت در بخش‌های مختلف بویژه در حوزه گردشگری با حرف و شعار ممکن نیست بلکه با تغییر عملی سیاست ها، زمینه دلگرم کردن سرمایه گذاران و بخش خصوصی را فراهم کرد.

استاندار یزد در این نشست با اشاره به وجود تعداد زیاد کارآفرین در حوزه گردشگری و سختگیری دستگاه‌ها در ساخت هتل و زیرساخت‌ها در این بخش اظهار کرد: باید از ساخت هتل پنج ستاره کوشک اردکان به عنوان یک الگو و نمونه در استان حمایت شود تا چنین مواردی در طول چند سال بدون پیشرفت نماند و از سوی دیگر موجب تشویق سایر سرمایه گذاران شود.

وی تاکید کرد: حل مشکلات چند پرونده مطرح شده امروز می‌تواند زمینه ایجاد ۲ هزار شغل را در حوزه‌های کشاورزی و گلخانه، گردشگری، بهداشتی و بیمارستانی در استان فراهم کند چرا باید این موارد چند سال معطل دستور مدیران شود در حالی که هر روز به دنبال ارائه طرح‌های مختلف برای ایجاد اشتغال در استان هستیم.

در این جلسه با حضور تعدادی از مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان مشکلات واحد‌های تولید و خدماتی گلخانه‌های زیرمجموعه کمیته امداد و مشکل برداشت آب آن‌ها، طرح هتل کوشک اردکان با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومانی و ۴۹ درصد پیشرفت به عنوان بزرگترین هتل پنج ستاره استان، طرح بیمارستان محمد رسول الله یزد در ابتدای جاده یزد – تفت و طرح گردشگری بام تفت مورد بررسی قرار گرفت.

یزد نخستین شهر خشتی و دومین تاریخی جهان است که به تازگی بافت تاریخ آن در سازمان جهانی یونسکو ثبت شده است.
رشد گردشگران داخلی و خارجی از ابتدای دولت تدبیر و امید موجب شده تا ایجاد زیرساخت‌هایی همچون هتل و نیز ایجاد اشتغال در این بخش جزو اولویت‌های دولت مطرح شود از این رو طرح‌های مختلف در این خصوص در حوزه ساخت هتل و واحد‌های بوم گردی و گردشگری از سوی بخش خصوصی ارائه شده است.

از سوی دیگر یزد با یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت، چهارمین استان صنعتی و قطب پزشکی جنوب کشور محسوب می‌شود، ولی به دلیل مهاجرت بالای نیروی کار استان‌های همجوار و اشتغال اتباع بیگانه، وضعیت بیکاری نامناسبی بویژه در قشر دانش آموخته دانشگاهی دارد و در بخش بیمارستانی نیز نیازمند تقویت زیرساخت‌هایی همچون تخت و تجهیزات پزشکی است.

هم اکنون افراد شاغل استان ۵۴۱ هزار و ۷۶۴ نفر است که ۱۰۵ هزار و ۶۶۶ نفر از آن‌ها دارای تحصیلات عالی و ۴۳۶ هزار و ۹۸ نفر فعالان بدون تحصیلات عالی یعنی دیپلم و زیردیپلم هستند.

انتهای پیام/ ا

یزد ،چهارمین استان صنعتی و قطب پزشکی جنوب کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار