کاهش فعالیت‌های حفاری آمریکا و تلاش اوپک برای کاهش سطح تولید طلای سیاه باعث افزایش قیمت نفت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال کاهش فعالیت های حفاری آمریکا و تلاش سازمان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش سطح تولید، بهای نفت امروز (سه شنبه) با افزایش همراه بود و قیمت نفت شاخص آمریکا به بالاترین سطح از سال 2015 رسید.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 51 سنت افزایش (معادل 0.8 درصد)، به 62 دلار و 24 سنت در هر بشکه رسید. این بالاترین سطح از مه 2015 محسوب می شود.

بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 44 سنت افزایش (معادل 0.65 درصد)، 68 دلار و 22 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت خام برنت هم هفته گذشته به بالاترین سطح از مه 2015 رسیده بود.

کارشناسان بر این باورند که تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش سطح تولید بر تقویت بهای نفت اثرگذار بوده است. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه پیشتر موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا سال آینده میلادی تمدید کنند.

همچنین کاهش غیرقابل انتظار تعداد سکوهای حفاری آمریکا هم بر تقویت بهای نفت اثرگذار بوده است. شرکت نفت و گاز آمریکایی «بیکر هیوز» اعلام کرد: در هفته منتهی به 5 ژانویه، تعداد سکوهای حفاری آمریکا با 5 مورد کاهش به 742 سکو رسیده است.

به دنبال ثبات در ارزش دلار آمریکا و احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی، بهای طلا در معاملات امروز (سه شنبه) با کاهش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.3 درصد کاهش به 1317.06 دلار رسید. قیمت طلا در هفته گذشته به بالاترین سطح از 15 سپتامبر سال 2017 رسید.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

برچسب ها: نفت ، طلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار