افتتاح مرکز مشاوره پیش از ازدواج در اردبیل

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: بیشترین طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شفیع شفیعی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در آئین افتتاح مرکز مشاوره پیش از ازدواج در اردبیل افزود: بیشترین طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی اتفاق می‌افتد، پدیده های اجتماعی مثل طلاق معلول عوامل مختلف اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی است.

وی گفت: یکی از مهمترین عوامل طلاق نبود مهارت‌های ارتباطی و ناتوانی در گفت‌وگو و بیان مشکلات از مهمترین دلایل اختلافات در بین زوجین است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: متاسفانه شاهد افزایش آسیب‌هایی از جمله طلاق در استان هستیم که این امر نیازمند رسیدن به فهم مشترک و برنامه ریزی برای ارتقای سطح آگاهی و فرهنگسازی در راستای کاهش این آسیب در استان است.

شفیعی بیان کرد: به استناد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با مشارکت معاونت پیشگیری دادگستری، بهزیستی، ورزش و جوانان و دانشگاه علوم پزشکی، امروز شاهد افتتاح اولین دوره اجباری مهارت های زندگی به مدت ۶ ساعت برای جوانان در حین ازدواج هستیم و با فعالیت این مرکز سعی خواهد شد در  14 مرکز آزمایش و مشاوره ازدواج تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی دیگر در سطح استان اردبیل نیز این طرح به اجرا درآید.

وی افزود: از این روی برای کاهش میزان طلاق نیازمند افزایش تعداد مراکز مشاوره پیش از ازدواج و نیز توسعه خدمات‌دهی این مراکز هستیم.

شفیعی تصریح کرد: تقویت مهارت‌های ارتباطی از جمله راهکارهای کاهش طلاق در استان است و انتظار می‌رود که مراکز مشاوره پیش از ازدواج فعالیت موثر و مناسبی در زمینه اطلاع‌رسانی در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: در راستای کاهش طلاق در استان نیاز است تا نهادها و دستگاه‌های مرتبط همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند تا شاهد توسعه کمی و کیفی مراکز مشاوره پیش از ازدواج در استان اردبیل بوده و از این طریق از افزایش آمار طلاق جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ح

بیشترین طلاق‌ها در 5 سال نخست زندگی اتفاق می‌افتد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.