معاون استاندار آذربایجان غربی :

دولت اهتمام ویژه ای در استفاده از ظرفیت زنان در پست های مدیریتی دارد

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت:دولت اهتمام ویژه ای برای استفاده از ظرفیت و توان زنان در پست های مدیریتی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ علیرضا رادفر معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی در ششمین جلسه کارگروه زن و خانواده  که در موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه برگزار شد ،از اهتمام ویژه دولت در بهره گیری از توان و ظرفیت زنان در پست های مدیریتی خبر داد.

وی گفت: یکی از مهمترین و اساسی ترین مشکلات و معضلات جوانان و به تبع آن زنان ،اشتغال است و یکی از مهمترین دغدغه های دولت برنامه ریزی برای ایجاد اشتغال است.

رادفر افزود: دولت اهتمام ویژه ای دارد تا با ایجاد امکانات و فراهم نمودن فرصت های برابر بیش از گذشته از ظرفیت و توان بانوان درپست های مدیریت بهره گیرد و بر این امر تاکید دارد تا در زیر مجموعه های دولتی نیز این امر مورد لحاظ و توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد : سیاست دولت در خصوص اشتغال زنان تاکید بر توسعه و ترویج مشاغل خانگی است و مقرر شده تا با پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی حفظ شود.

شهلا تاجفر مدیرکل زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه برخورداری از حقوق و فرصت های برابر با مردان را از حقوق زنان عنوان نمود و در این راستا با اشاره به سیاست ها و قوانین موجود در خصوص اشتغال زنان ، بر ضرورت توجه به این امر بیش از گذشته تاکید کرد.

وی همچنین به مشکلات ، مسائل و آسیب پذیری زنان اشاره کرد و در ادامه از برگزاری همایش زنان ، اشتغال و چالش های پیش رو با رویکرد حقوق شهروند در سال 97 خبر داد .

بررسی و تصویب طرح غربالگری و آگاه سازی شاغلین دستگاه های اجرایی به منظور پیشگیری از سرطان های شایع در زنان و مردان و بررسی ساماندهی وضعیت خانواده های زندانیان ارومیه دیگر دستور جلساتی بود که امروز طرح و پس از ارائه گزارش های لازم مورد تصویب قرار گرفت . 

انتهای پیام/م

تشکیل جلسه کارگروه زن و خانواده با محوریت بهره مندی از ظرفیت و توان بانوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.