طی سال جاری؛

برگزاری ۴۵ دوره آموزشی ویژه زنان روستایی در آذربایجان غربی

مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در امور بانوان از برگزاری ۴۵ دوره آموزشی ویژه زنان روستایی و عشایری استان در طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛   بیتا احمدیان مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی در امور بانوان، با بیان اینکه بیش از 2 هزار و ۴۰۰ نفر از زنان روستایی و عشایری استان در دوره های آموزشی  ویژه زنان روستایی شرکت کرده اند، افزود: این دوره های آموزشی در زمینه امنیت غذایی، تولید محصول سالم، کشت گیاهان دارویی مقاوم به خشکی، بازاریابی و پرورش قارچ خوراکی، پرورش بره پروری از ابتدای سال جاری تا کنون برگزار شده است.
وی همچنین از اجرای آموزش تربیت مربی پیشگیری و کنترل تب مالت به صورت پایلوت کشوری با همکاری معاونت دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و اظهارکرد: در این دوره آموزشی که با حضور ۴۳۰ زن تسهیل گر توسعه روستایی با برگزاری ۱۷ کارگاه آموزشی درسطح ۱۷ شهرستان برگزار شد و حدود 1 هزار و ۵۳۰ زن روستایی در خصوص تب مالت آموزش های لازم را فرا گرفتند.
مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی در امور بانوان استان، آشنایی با بیماری تب کنگو برای ۲۴۰ نفر از بانوان روستایی نقده را از دیگر اقدامات این بخش عنوان کرد و افزود: برگزاری ۲۴ دوره فنی و حرفه ای با هدف کسب مهارت و هدایت به سمت معیشت های جایگزین برای بانوان روستایی استان با همکاری سازمان فنی و حرفه ای در راستای احیای دریاچه ارومیه بخش دیگری از اقدامات سال جاری است.
وی با بیان اینکه امسال هیچ اعتباری در بخش ملی و استانی در خصوص اجرای طرح های مربوط به بخش بانوان روستایی اختصاص نیافته است، افزود: امسال هیچ اعتباری جز ۳۰۰ میلیون ریال از اعتبارات ملی برای اجرای طرح آموزش زنان روستایی اختصاص نیافته است.
احمدیان برگزاری نمایشگاه توانمندی های زنان روستایی و عشایر در استان، شرکت در نمایشگاه های مدیریت جهادی، کارآفرینی و فناوری در حوزه زنان و نیز پنج مورد بازدید از فعالیت های زنان موفق روستایی را از دیگر اقدامات سال جاری عنوان کرد.
این مسئول با بیان اینکه توسعه صنعت نوغانداری به عنوان صنعت نوپا در استان می تواند زمینه ساز اشتغال در استان باشد افزود: امسال اجرای طرح نوغانداری و توسعه توتستانها در دستور کار قرار داشت که در این راستا زنان روستایی استان اقدام به پرورش تخم نوغان در ۲۵ جعبه کردند.
وی از تولید هزار پیله تر از این ۲۵ جعبه تخم و خرید تضمینی آنها خبر داد و اظهارکرد: در راستای حمایت از اشتغال زنان روستایی استان تمامی ملزومات این طرح به صورت رایگان از سوی جهاد کشاورزی استان دراختیار بانوان قرار گرفت.

انتهای پیام/م

۴۵ دوره آموزشی ویژه زنان روستایی در آذربایجان غربی برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.