کشته شدن دستکم ۸۰ نفر در درگیری‌های قومی در نیجریه

دستکم ۸۰ نفر در جریان درگیری‌ها بین کشاورزان و دامداران در ایالت بنو در نیجریه از روز ۳۱ دسامبر تا امروز جان خود را از دست داده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از خبرگزاری فرانسه، دستکم ۸۰ نفر در جریان درگیری‌ها بین کشاورزان و دامداران در ایالت بنو (Benue) در نیجریه از روز ۳۱ دسامبر تا امروز جان خود را از دست داده اند. ده‌ها هزار نفر نیز از بیم کشته یا زخمی شدن، خانه‌های خود را ترک کرده اند.

خشونت‌ها بین دامداران و کشاورزان از ابتدای سال جدید به خصوص به دلیل ممنوعیت ورود دامداران به داخل ایالت افزایش یافته است.

سایر ایالت‌های مرکزی نیجریه نیز شاهد درگیر‌های قومی مشابهی بوده اند. دولت این کشور قادر به جلوگیری از موج خشونت‌ها نیست.

امانوئل شیور (Emmanuel Shior) از مسئولان ایالت بنو به خبرگزاری فرانسه گفته است که حملات و خشونت‌ها هنوز پایان نیافته اند و تا کنون ۸۰ نفر کشته شده اند. به گفته او ده‌ها هزار نفر از ساکنان مناطق گوما و لوگو خانه‌های خود را ترک کرده و در اردوگاه‌های آوارگان اسکان داده شده اند.

دولت نیجریه به منظور بررسی بحران، جلسه‌ای محرمانه تشکیل داده است و رییس جمهور محمد بوهاری تقاضای اعزام نیروی کمکی پلیس کرده است.

سخنگوی ریاست جمهوری نیجریه در یک بیانیه خواهان پایان خشونت‌ها شده و گفته است که نهاد‌های امنیتی از حمایت رییس جمهور برای تحقق هر چه زودتر این هدف برخوردار هستند.

عفو بین الملل این اظهارات را ناکافی دانسته و اعلام کرده است که روند حملات و انتقام گیری‌ها به مرحله خطرناکی رسیده است زیرا مقامات در رسیدگی به پرونده عاملان خشونت‌ها موفق عمل نمی‌کنند به طوری که مرتکبان جنایت در گذشته، هنوز مجازات نشده اند.

این در حالیست که دولت نیجریه پیوسته با مشت آهنین با تظاهرات مسالت آمیز طرفداران شیخ زاکزاکی، روحانی شیعه زندانی در این کشور، برخورد کرده است.

انتهای پیام/

۸۰ قربانی در درگیری‌های طایفه‌ای در نیجریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار