ضرورت استفاده از بخش خصوصی برای ساخت کتابخانه مرکزی

استاندار قزوین گفت: ساخت کتابخانه مرکزی قزوین با اعتبار دولتی امکان پذیر نیست و باید از کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده کرد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی در نشست انجمن کتابخانه‌های استان  افزود: به مدت پنج سال است در تفاهم نامه بین ۲ اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل امور کتابخانه‌های استان، زمین کتابخانه مرکزی واگذار شده که در حال حاضر در بودجه سال ۹۷ ردیف اعتباری برای این پروژه  در نظر گرفته نشده  و بعید است در سال ۹۸ نیز ردیفی برای آن اختصاص یابد.

زاهدی اضافه کرد: می‌توان با هدف ساخت این کتابخانه و با تغییر کاربری بخشی از این زمین به کاربری اقتصادی در کمیسیون ماده پنج اقدام به جذب سرمایه گذار برای آن کرد.

وی همچنین به شهرداری قزوین پیشنهاد کرد برای جبران بدهی‌های خود از محل نیم درصد عوارض شهرداری‌ها که باید به کتابخانه‌ها بپردازد در ساخت این کتابخانه مشارکت کند.

استاندار با اظهار تاسف از کاهش زمان مطالعه در جامعه، گفت:حضور طولانی در فضای مجازی و کاهش زمان مطالعه باید آسیب شناسی شود.

زاهدی تاکید کرد: برای ترویج فرهنگ مطالعه بهترین کار این است که این موضوع را از دوران کودکی افراد برای آنان نهادینه کنیم.
استان قزوین دارای ۳۶ باب کتابخانه نهادی و ۳۱ باب کتابخانه مشارکتی است.

انتهای پیام/

نشست استاندار قزوین با انجمن کتابخانه‌های استان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار