آیت‌الله نوری همدانی:

ترامپ انسان عاقلی نیست و کانون استدلال او درست کار نمی‌کند

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره مسائل کشور گفت: بر اساس فرمایشات ایشان ترامپ انسان عاقلی نیست و کانون استدلال او درست کار نمی‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله حسین نوری همدانی ، مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد اظهار داشت: خداوند در وجود انسان دو کانون و مرکز قرار داده است یک کانون، کانون استدلال و فکر و دومین کانون مرکز ترس، وحشت و شجاعت است.

وی با بیان اینکه اسلام با هر دوی این کانون‌ها در انسان سر و کار دارد، افزود: انسان هر چه درس بخواند و تحقیق کند کانون فکر و عقل بیشتر کار کرده و در مناظرات پیروز می‌شود و هر چه قدر توکل انسان به خداوند بیشتر باشد قوی‌تر است.

 

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به نامه امام علی(ع) به برادرش عقیل گفت: در این نامه حضرت می‌فرمایند که "دشمن بر اثر جنگ‌ها زیاد نفوذ کرده است و سؤال کرده‌اند که برادرم من به نظر شما چه‌کار کنم؟ رأی من این است با کسانی که عهد و پیمان مرا بشکنند به مبارزه برخیزم و فراوانی افراد در اطراف من نیرو و عزت به من نمی‌دهد".

 

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: امام علی(ع) می‌فرمایند که "به دلیل آنکه صبر و یقین من کامل است، بیمی از فراوانی دشمنان و حوادث زمان ندارم اما نگرانی من این است که امر مردم را کسانی به دست‌گیرند که سفیه باشند، بر من بسیار سخت است که در من کسی شکست ببیند و دشمن خوشحال و دوستان ناراحت شوند و یا کسی در من افسردگی ببیند و دشمنان مرا شماتت کند".

 

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره مسائل کشور گفت: بر اساس فرمایشات ایشان ترامپ انسان عاقلی نیست و کانون استدلال او درست کار نمی‌کند.

انتهای پیام/ت

برگزاری جلسه درس خارج فقه ایت الله نوری همدانی در مسجد اعظم قم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۰ دی ۱۳۹۶
خدا به ترامپ عقل بده
آخرین اخبار