زارعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

قطعنامه کنگره آمریکا علیه ایران حمایت عملی از اغتشاشگران است

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: قطعنامه کنگره آمریکا علیه ایران چهره واقعی این کشور در حمایت از ناآرامی‌های اخیر را نشان داد.

سعدالله زارعی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به قطعنامه جدید مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از ناآرامی‌های ایران، بیان کرد: صدور این قطعنامه از ماهیت اغتشاشات سازماندهی شده اخیر در ایران پرده برداشت و نقش پنهان ایالات متحده در این اغتشاشات را برملا ساخت.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: هدف اصلی دولت آمریکا از صدور این قطعنامه، اعمال تحریم‌های جدید و پاسخ به نقض حقوق بشر به ایران است و در واقع سعی دارد تا شرایط را برای خروج از برجام آماده کند.

زارعی تصریح کرد: آمریکا با صدور این قطعنامه به همگان نشان داد که نه تنها در عرصه تبلیغ و رسانه بلکه در میدان نیز اقداماتی در جهت مقابله با جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد و این مهمترین بخشی است که می‌توان از این بیانیه، برداشت کرد.

وی در پایان با بیان اینکه سیاست آمریکا در قبال ایران شفاف نیست، گفت:  سخنرانی‌های تهدید آمیز از پشت تریبون‌ها توسط ترامپ، تغییرات پی در پی در ساختار سیاسی ایالات متحده و صدور قطعنامه‌های این چنینی همگی بیانگر این است که واشنگتن از سیاست شفافی در برابر ایران برخوردار نیست و با صدور این قطعنامه، درصدد است تا تعلیق تحریم‌ها را تمدید نکند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار