مدیرکل پزشکی قانونی؛

مرگ ۹ نفر بر اثر استشمام گاز مونوکسیدکربن در سیستان و بلوچستان

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: ۹ نفر از مردم استان در ۹ ماهه امسال بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر رضا عبدی مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: ۲ نفر از فوت شدگان زن و هفت نفر مرد بودند.

عبدی  افزود: این آمار نسبت به چهار فوتی مدت مشابه سال گذشته ۱۲۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: با توجه به سرد شدن هوا و استفاده بیشتر مردم از وسایل گرمایشی احتمال افزایش تلفات مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن بیشتر می‌شود لذا شهروندان باید در زمینه رعایت مسائل ایمنی در زمان استفاده از این وسایل دقت بیشتری داشته باشند.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ۱۲ نفر سال گذشته در استان بر اثر مسمومیت با گاز جان خود را از دست دادند که ۱۰ نفر از آنان در نیمه دوم سال جان باخته اند.

عبدی اظهار داشت: مونوکسید گازی است که بر اثر ناقص سوختن کربن بوجود می‌آید، که بسیار سمی است، اما رنگ و بوی خاصی ندارد به همین دلیل قاتل نامریی نامیده می‌شود.

وی گفت: میل ترکیبی کربن مونوکسید با هموگلوبین خون حدود ۳۰۰ برابر بیشتر از میل ترکیب گاز اکسیژن است، در خون انسان حدود پنج درصد کربن مونوکسید وجود دارد، اما اگر این مقدار به ۲۰ درصد برسد سبب مرگ خواهد شد.

سیستان و بلوچستان با افزون بر ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر جمعیت و ۱۹ شهرستان و ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می‌شود.

انتهای پیام/ع

قاتل خاموش  در کمین سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار