معاون وزیر کشور مطرح کرد:

کمبود آب و بارندگی بزرگترین چالش در خراسان جنوبی

معاون وزیر کشور گفت:بزرگ ترین چالشی که در استان وجود دارد کمبود آب و بارندگی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛اسماعیل نجار معاون وزیر کشور  صبح امروز در نشست استانداران ادوار خراسان جنوبی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی در حال حاضر استان تشنه ای است،گفت:مدیریت منابع آبی موجود که قطعا استان برای آن برنامه دارد باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت فکری استانداران ظرفیتی بسیار با ارزش است و امیدواریم این هم فکری در پیشرفت استان مؤثر باشد،افزود:در کنار این مزیت ها و غنای استان بزرگ ترین چالشی که در استان وجود دارد کمبود آب و بارندگی است.

اسماعیل نجار گفت:برای انتقال آب به این استان باید فکر اساسی و برنامه جدی داشت.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه مردمان استان خراسان جنوبی مردمانی با فرهنگ و دانش هستند،افزود:خوشبختانه این استان ظرفیت های بسیاری در حوزه های گردشگری،تاریخی و معدنی دارد.

وی با بیان اینکه آثار تاریخی استان با قدمت هزار ساله قطعا ستودنی و سزوار تکریم است،گفت:قنوات خراسان جنوبی جزء شاخصه های این استان است.

اسماعیل نجار افزود:مزیت های گردشگری و بخش های معدنی استان بسیار حائز اهمیت است و استخراج معادن می تواند از هر حیث برای استان تأثیر گذار باشد.

 معاون وزیر کشور اظهار کرد:بیلان آبی استان در سال گذشته منفی ۱۸۳ میلیون متر مکعب بوده که خوشبختانه با مدیریت صحیح این رقم در حال حاضر به منهای ۱۵۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی با بیان اینکه باید در خصوص انتقال آب به استان فکر اساسی کرد،گفت:استمرار ترسیب کربن در منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است.

اسماعیل نجار افزود:توانمند کردن جوامع محلی و تغییر الگوی کشت و همچنین آبیاری تحت فشار می تواند در مدیریت آبی استان اثر بخش باشد.

انتهای پیام/غ

 انتقال آب به خراسان جنوبی نیازمند عزم جدی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.