سلیمی‌پناه از نقش مهم آموزش‌های دریایی به دانش آموزان در توسعه کشور خبر داد.

۹۰ درصد تجارت جهانی از طریق دریا انجام می‌شود/ نقش آموزش‌های دریایی به دانش آموزان در توسعه کشوربه گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناخدا یکم پرویز سلیمی‌پناه معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش ملی آموزش جغرافیا در مدارس کشور که در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت دریا اظهار کرد: مرزبانان دریایی تأمین‌کننده امنیت کشور در حوزه دریا هستند و دریا مزیت منحصر به فردی برای رشد و توسعه هر کشور دارد.

وی ادامه داد: در راستای حفظ منافع ملی ایران با رویکرد کشورهای سلطه‌گر در آبها مقابله می‌کنیم.

سلیمی‌پناه افزود: توسعه ارتباطات دریایی با توسعه ملی گره خورده است اما با وجود سهم زیاد دریایی کشور ایران، اما یک کشور دریایی محسوب نمی‌شویم.

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه رویکردهای ما در حوزه آموزش باید به سمت دریا گرایش پیدا کند، گفت: اقدامات توسعه‌ای و استفاده از موهبت‌های دریایی باید افزایش یابد و وزارت آموزش و پرورش در حوزه فرهنگ دریایی، سیاستگذاری کند تا بتوانیم به مؤلفه‌های قدرت دریایی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه ناوگروه‌های ما در اقیانوس هند و دریای خزر گشت‌زنی می‌کنند تا شرایط را برای فعالان اقتصادی در دریا امن کنند، ادامه داد: 90 درصد تجارت جهانی از طریق دریا انجام می‌شود، 90 درصد صادرات نفتی کشور ما وابسته به دریاست و 70 درصد تجارت غیرنفتی نیز از طریق ناوگان دریایی انجام می‌شود.

30 درصد مرزهای ایران را مرزهای آبی تشکیل می‌دهند

سلیمی‌پناه با بیان اینکه دریا مشاغل متنوعی می‌تواند ایجاد کند، اظهار کرد: علاوه بر تعاملات تردد شناورها به عنوان سفیران کشوران ساحلی، این شناورها می‌توانند انتقال‌دهنده پیام‌های کشور مبدأ بوده و با ایجاد وابستگی بنادر به یکدیگر وابستگی بین‌المللی ایجاد کرده و سطح روابط را گسترش دهند.

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: قدرت دریایی وابسته به سه مؤلفه ناوگان نظامی، ناوگان تجاری و زیرساخت‌ها است و هر کشور برای تبدیل شدن به قدرت دریایی باید این مؤلفه‌ها را تقویت کند.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد مرزهای ایران را مرزهای آبی تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: موقعیت ممتاز جغرافیایی از این لحاظ در جهان داریم که باید بتوانیم با آموزش ویژگی مردم کشور را در شناخت دریایی و استفاده بیشتر از منافع دریایی برای توسعه بالا ببریم.

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: اگر دانش‌آموزان را با دریا آشنا کنیم، می‌توانیم به سمت توسعه کشور پیش برویم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.