مدیر پروژه تولید برنامه های تلویزیون تعاملی وزارت آموزش و پرورش تشریح كرد؛

کاهش فاصله خانواده‌ها و آموزش و پرورش تلویزیون تعاملی آموزش و پرورش

علی اکبر زداه گفت: هدف از ارائه برنامه تلویزیونی تعاملی آموزش و پرورش كم كردن فاصله بین خانواده ها و این سازمان است.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی علی اكبرزاده مدیر پروژه تولید برنامه های تلویزیون تعاملی وزارت آموزش و پرورش درباره ایده اصلی شكل گیری این پروژه گفت: تلویزیون تعاملی با ابتكار و برنامه ریزی وزیر آموزش پرورش ایجاد و درحال شكل گیری است و یكی از برنامه های بطحایی كم كردن فاصله بین خانواده ها و آموزش و پرورش هست. در نظر بوده با این تلویزیون، خانواده ها و جامعه احساس كنند كه آموزش و پرورش نسبت به مسایل تربیتی دانش آموزان حساس هست و خانواده ها، آموزش و پرورش را همراه و حامی خود در امر تربیت فرزندانشان ببینند.

وی درباره علت انتخاب این پروژه گفت: یكی از ابزارهایی كه می تواند این فاصله را كاهش دهد ایجاد یک رسانه مرتبط با آموزش و پرورش است كه با این روش، خانواده ها پیام های تربیتی مورد نیاز خود را دریافت كنند. به دلایل متعدد ممكن است ما نتوانیم ارتباط فیزیكی بین خانواده و آموزش و پرورش و نهادهای مرتبط با آن را برقرار كنیم. اما رسانه مشكل ارتباط فیزیكی را حل می‌كند و می‌توان از طریق رسانه محتوی مناسب را برای خانواده ها تهیه و به آنها ارائه داد.

ما در تلویزیون تعاملی برنامه ها و محتواهایی كه باید خانواده ها در جریان قرار گیرند و آموزش و پرورش بصورت عام لازم هست همه خانواده ها را تحت پوشش قرار دهد، ارایه می‌كنیم. این تلویزیون در فاز اول برنامه هایی را برای خانواده ها و مدیران مدارس تهیه می كند. تلویزیون تعاملی در حال حاضر آموزش دروس نخواهد بود و وارد تدریس دروس مختلف مانند ریاضی، ادبیات و سایر دروس ها نخواهد شد.

مدیر پروژه تولید برنامه های تلویزیون تعاملی درباره برنامه های فاز اول این پروژه گفت: برای والدین دانش آموزان، در مرحله اول ده عنوان برنامه آموزشی در نظر گرفته ایم كه اكنون در مرحله ساخت است و در ماه های آینده با تكمیل شدن این برنامه ها، تلویزیون شروع بكار خواهد كرد.

وی درباره نحوه دسترسی به این تلویزیون بیان كرد: تلویزیون از طریق بستر اینترنت و كامپیوتر و یا نرام افزارهای موبایلی و با نام كاربری و كلمه عبوری كه در اختیار خانواده ها قرار می گیرد قابل دسترسی است..

علی اكبرزاده درباره علت انتخاب تلویریون تعاملی گفت: والدین پس از مشاهده برنامه، پیشنهادات، انتقادات و پرسش های خود را مطرح می‌كنند و با ما در نظر گرفتن این بازخوردها، در كمیته تولید محتوی برنامه های بعدی را تولید می كنیم. در این شرایط امكان دارد ما نیازهایی را پیش بینی نكرده باشیم ولی در تعامل این نیازها مطرح شود و ما در تولید قرار دهیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار