خودکفایی بیش از دو هزار زن سرپرست خانوار در خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت : در دو سال اخیر دو هزار و ۵۴۸ زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی از محل طرح‌های اشتغال به خودکفایی رسیدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی با بیان این که برخی از این زنان توانسته‌اند به‌عنوان کارآفرین ، زمینه اشتغال چندین نفر دیگر را فراهم کنند، گفت : هم‌اکنون ۳۰ هزار خانوار با جمعیت ۵۲ هزار نفر تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

وی گفت : از مجموع افراد تحت حمایت کمیته امداد استان ، ۱۷ هزار خانوار با جمعیت بیش از ۲۲ هزار نفر، زن سرپرست خانوار هستند .

اهرابی افزود : بیش از ۵۵ درصد از مجریان طرح‌های اشتغال این نهاد بانوان سرپرست خانوار هستند.

اهرابی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کوتاه‌مدت و بلندمدت را ازجمله اقدامات این نهاد در بحث توانمندسازی و اشتغال‌زایی پایدار برای زنان بیان و اظهار کرد : این نهاد با استفاده از برنامه‌های راهبردی و همچنین تکیه‌بر توانمندی این بانوان، به دنبال اجرای طرح‌های اشتغال پایدار است .

وی اظهار کرد : در ۹ ماهه امسال سه هزار ۳۳۰ نفر از بانوان تحت حمایت از این دوره‌ها بهره‌مند شدند.

اهرابی در ادامه به طرح ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی اشاره و تصریح کرد : این نهاد نه‌تنها با ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار آنها را چتر حمایتی خود خارج نمی‌کند، بلکه به فرزندان و همسر این بانوان هم در بحث اشتغال‌زایی خدمات مناسبی ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/آ

55 درصد طرح های اشتغال در استان توسط بانوان سرپرست خانوار

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.