مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: ۵۵ هزار و ۳۰۸ مورد آزمایش از ابتدای امسال تاکنون بر روی دام‌ها و فرآوده‌های خام دامی در آزمایشگاه‌های این استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهدی حسینی مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این تعداد آزمایش در راستای اجرای برنامه ریزی‌های اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در ۲ حوزه مدیریت و بهداشت بیماری‌های دام، طیور، آبزیان و کنترل کیفی فرآورده‌های خام دامی انجام شده است.

حسینی افزود: این آزمایشات شامل آزمایش‌های مولکولی، سرولوژی دام و طیور، انگل شناسی و کنترل کیفی مواد غذایی بر روی فرآوده‌های خام دامی و نمونه‌های دام، طیور و آبزیان انجام شده است.

وی با بیان اینکه هم اینک ۹ آزمایشگاه دولتی و ۲ آزمایشگاه بخش خصوصی دام و طیور در سیستان و بلوچستان وجود دارد گفت: فعالیت آزمایشگاه‌های این استان نسبت به مدت مشابه با ۵۱ هزار و ۴۲۶ مورد آزمایش رشد هفت درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از انجام مایه کوبی علیه بیماری‌های دامی بر روی ۲ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۱۲۳ راس دام در این استان در ۹ ماهه نخست امسال خبرداد و افزود: این تعداد مایه کوبی دام نسبت به مدت مشابه با افزون بر ۲ میلیون و ۸۱۰ هزار راس رشد ۲۱ درصدی داشته است.

 هم اینک افزون بر ۲ میلیون و ۸۴۹ هزار و ۱۰۶ راس گوسفند و بز و حدود ۱۴۰ هزار راس گاو، گوساله و گاومیش در سیستان و بلوچستان نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام/ع

وجود ۹ آزمایشگاه دولتی و ۲ آزمایشگاه بخش خصوصی دام و طیور دراستان 

برچسب ها: آزمایشگاه ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار