بهای نفت به دنبال افزایش تقاضا و کاهش ارزش دلار با آشفتگی همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، بهای نفت امروز (سه شنبه) به دنبال تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه برای کاهش سطح تولید، افزایش تقاضا برای نفت و همچنین کاهش ارزش دلار با آشفتگی همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 25 سنت کاهش (معادل 0.36 درصد)، به 70 دلار و یک سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت روز گذشته به 70 دلار و 37 سنت در هر بشکه رسیده بود که این بالاترین سطح از دسامبر 2014 محسوب می شود.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) هم با 20 سنت افزایش (معادل 0.3 درصد)، 64 دلار و 50 سنت در هر بشکه معامله شد. وست تگزاس اینترمیدیت در اواسط دسامبر سال 2014 به اوج خود رسیده بود و 64 دلار و 89 سنت در هر بشکه معامله شد.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا پایان سال 2018 تمدید کنند. این توافق از ژانویه سال 2017 آغاز شد. افزایش تقاضای نفت هم از جمله علل دیگر افزایش قیمت نفت آمریکا بوده است که از اوایل دسامبر سال گذشته میلادی باعث افزایش 15 درصدی بهای نفت شده است.

در عین حال، کاهش ارزش دلار آمریکا به پایین ترین سطح در سه سال گذشته هم بر آشفتگی بهای نفت اثرگذار بوده است. نزول ارزش دلار آمریکا باعث ایجاد ثبات در بهای طلا هم شده است. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش به 1341.28 دلار رسید که این بالاترین سطح در 4 ماه اخیر محسوب می شود.


انتهای پیام/

بهای نفت  و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار