رئیس واحد خوردگی منطقه فارس از ایمن سازی در مسیر خط لوله گچساران به شیراز خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید اسماعیل موسوی رئیس واحد خوردگی منطقه فارس اظهار کرد: عملیات طرح ترمیم نقاط خوردگی و تعویض پوشش ۱۶ کیلومتر از مسیر خط ۱۰ اینچ نفت خام گچساران به شیراز در محدوده شهر صدرا به پایان رسید.

وی تصریح کرد: هدف از انجام این عملیات با توجه به قدمت خط لوله انتقال نفت خام گچساران به شیراز و فرسوده شدن پوشش آن که باعث افت ولتاژ حفاظتی در این محدوده شده و همچنین با بررسی‌های انجام گرفته بر روی گزارش پیگرانی هوشمند و با توجه به شکل گیری افزایش تراکم منازل مسکونی در محدوده خط لوله نفت برای افزایش ضریب ایمنی خط و جلوگیری از حوادث این طرح به طول ۱۶ کیلومتر در محدوده شهرصدرا انجام پذیرفت.

رئیس واحد خوردگی منطقه فارس اضافه کرد: در این عملیات، حفاری لوله به صورت کاملا ایمن انجام و پس از مهار لوله درون کانال، حذف پوشش قدیمی، سندبلاست و اعمال پوشش جدید اجرا و پس از بازرسی‌های لازم، لوله جهت رعایت مسائل ایمنی در عمق ایمن قرار گرفت.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های خاص این طرح وجود ۶ تقاطع خط با بلوار‌های اصلی شهر صدرا است که با توجه به حجم ترافیکی این بلوار‌ها و وجود تعداد زیادی تاسیسات زیرزمینی از جمله برق، آب، گاز، فیبرنوری و فاضلاب، حساسیت این طرح را دو چندان کرده بود که با برنامه ریزی و کار شبانه روزی و در حداقل زمان ممکن بدون آسیب به تاسیسات زیرزمینی، عملیات تعویض پوشش و سپس اسلب گذاری و زیرسازی و آسفالت انجام شد.

رئیس واحد خوردگی منطقه فارس تصریح کرد: این عملیات با ۶۸ هزار و ۴۲۵ نفر ساعت کار طی ۱۲ ماه با همکاری واحد‌های خوردگی، تعمیرات خط، ترابری، بازرسی فنی، ساختمان، حراست و «اچ اس ای» منطقه انجام شد.

انتهای پیام/ن

ترمیم نقاط خوردگی و تعویض پوشش در مسیر خط لوله گچساران به شیراز 

برچسب ها: شرکت ملی نفت ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار