نمایشگاه تجسمی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه هنری تهران افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  نمایشگاه گروهی هنرمندان تجسمی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد عصر دوشنبه در تهران و با حضور جمعی از مسئولین و هنرمندان در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: در این نمایشگاه تعداد ۱۲۰ اثر از هنرمندان تجسمی استان در رشته های نقاشی، طراحی، کاریکاتور و خوشنویسی و با آثاری از داریوش حقایقی، سید احسان گنجی، عبدالرسول شریفی، اسحاق آقایی، داوود ایزدپناه، حسن پناهیان، سید مسلم خادمی و سید علی نقی کرامت در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری کشور در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

شریف اسلامی افزود: استقبال از برگزاری نمایشگاه خوب و مناسب بود و برگزاری نمایشگاه هایی از این دست فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی ها و ظرفیت های استان و هنرمندان خوب استان است.

اسلامی از برنامه ریزی و همکاری مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور جهت برگزاری این نمایشگاه تقدیر کرد و بیان داشت: نمایش آثار هنرمندان شهرستان ها در مرکز عامل انگیزه بخش و مهمی است که بی شک به رشد و پیشرفت هنرمندان و معرفی هر چه بیشتر آنها کمک می کند.

همچنین مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در مورد برگزاری نمایشگاهی از آثار تجسمی هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه هنری گفت: برگزاری چنین نمایشگاهی که آثار تجسمی استانی به این گستردگی در حوزه هنری تهران به نمایش گذاشته شود از زمان ورود من به این مرکز سابقه نداشته و برای اولین بار است.

سید مسعود شجاعی طباطبایی افزود: این مرکز آثار خوب و قابل توجهی به ویژه در حوزه تخصصی فعالیت هنری من که کاریکاتور است برای حضور در این نمایشگاه ارائه کرده است.

وی افزود: هنرمندان با ارزشی همچون احسان گنجی و دیگر هنرمندان هم‌ استانی ایشان شایسته رسیدگی بیشتری از سوی مراکز هنری سازمان‌های فرهنگی از جمله حوزه هنری را دارند. ما نیز به همین دلیل، اقدام به دعوت از هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد کردیم.

شجاعی گفت: آثار این نمایشگاه نشان از تلاش‌های فردی هنرمندان برای دست‌یابی به توانایی خلق بهترین آثار هنری خود دارد. چرا که هنرمندان در استان‌های محروم از آموزش‌های لازم نیز کم‌تر بهره می‌برند و هرآنچه در آثارشان مشاهده می‌شود حاصل تلاش‌های انفرادی آنها برای عشق خود به هنر است.

شجاعی با بیان اینکه برنامه‌ای که مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری برای استان‌ها در نظر دارد، دیدگاهی یکسان به همه آثار داشته باشد، اظهار کرد: معتقدم همه امکاناتی که در اختیار استان‌ها از سوی ما قرار می‌گیرد باید به طور یکسان عرضه شود و این امکانات می تواند در هر زمینه‌ای اعم از آموزش و برپایی نمایشگاه باشد.

شجاعی خاطرنشان کرد: اولویت اصلی ما برای خدمت‌رسانی به هنرمندان تجسمی کشور به استان‌های محروم‌تر اختصاص دارد و البته اولویت این استان‌ها دلیل بر بی‌کیفیتی آثار ارائه شده نیست. چرا که در همین نمایشگاه کیفیت آثار بسیار ارزشمند و خوب است.

شجاعی گفت: هرچه به هنرمندان استانی بیشتر پرداخته شود، بی‌شک رشد موفق‌تری خواهد داشت. چرا که هنر منحصر به چند شهر بزرگ کشور نیست و هنرمندان شهرستانی آثار مهمی تولید می‌کنند.

 انتهای پیام/غ

افتتاح نمایشگا هنرمندان استان در تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.